Засідання педагогічної ради № 3 від 20.01.2020 р.
25.06.2020 Administrator
Протокол № 3
засідання педагогічної ради - ділової гри
«Формування самоосвітньої компетентності педагога»
Тернопільської загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. № 23
Тернопільської міської ради Тернопільської області
20 січня 2020 року
Голова педагогічної ради – Мохорук С.М., директор школи
Секретар –Мудра О.В., вчитель початкових класів
Присутні – 76 педпрацівників (список додається)
Відсутні – Романець М.С., Коцюбинська С.В., Горбачук І.В., Перецька Г.Я.
Порядок денний
1. Про формування самоосвітньої компетентності педагога.
2. Про порядок розслідування випадку булінгу в освітньому середовищі .
3. Про курси підвищення кваліфікації педагогів на 2020 рік.
І.СЛУХАЛИ: Мохорук С.М., директор школи у вступній частині повідомив, що з кінця XX ст. в суспільстві тривають процеси переосмислення цінностей, зміна ідеалів і пошук перспектив. Щоб гідно прийняти історичний виклик XXI ст., освіта мусить мати випереджальний характер, тобто бути націленою на майбутнє, на розв’язання проблем нового часу, розвиток творчих здібностей учасників освітнього процесу, формування в них проектної культури, нових способів мислення — усього того, що забезпечить успішну соціалізацію. Тож працювати за новими вимогами може тільки творчий вчитель, що перебуває в постійному творчому пошуку, повсякчасно навчається. І зараз виправдовується стара істина: «Творчий учитель — творчий колектив». А з чого починається творчий колектив учителів — творців завтрашнього майбутнього України? Перш за все, зі cпівпраці: вільної, творчої, актуальної, цікавої,спільної! І.ВИСТУПИЛИ: 1.Дмитрусь О.Г., заступник директора школи з навчально – виховної роботи інформувала, що метою науково-методичної роботи є підтримка ділового тонусу вчителя, допомога в подоланні труднощів, відкриття шляху до пошуку, ініціативи й творчості. При цьому важливо зацікавити педагогів, залучаючи до проведення того чи іншого заходу. Тож у нашій школі практикують крім загальноприйнятих і нестандартні форми роботи, які захоплюють учителів, сприяють розвитку різного роду компетентностей, індивідуального стилю, креативності, творчих здібностей. Ділова гра «Я — вчитель» (матеріали додаються) Отже, в основі ефективної педагогічної діяльності лежить «Я-концепція» вчителя, бо прийняття себе, розуміння себе, оптимістичне життєрадісне світосприймання — головний і провідний принцип забезпечення соціально-психологічних умов для зміцнення та збереження сприятливих тенденцій у самовдосконаленні та самореалізації особистості педагога.
2.Болєщук М.М., заступник директора школи з навчально – виховної роботи, зауважила, що ефективність самоосвіти педагогів залежить від стилю управління педагогічним колективом. Зокрема, у нашій школі ми намагаємося здійснювати індивідуальний підхід до кожного вчителя, підтримувати його творчість, прагнення до самореалізації. Крім планової самоосвітньої діяльності, ми спонукаємо вчителів до самоосвіти впродовж навчального року, під час підготовки до науково-методичних заходів, конкурсів, виставок, за результатами відвіданих у вчителя уроків. Усі теми самоосвітньої діяльності педагогів спрямовані на розв’язання єдиної науково-методичної проблемної теми школи. Важливим напрямом діяльності дирекції школи є висвітлення успіхів учителів як засіб стимулювання самоосвіти. Для цього використовуємо такі форми роботи:
Вправа «Портрет професіонала» (робота в групах, матеріали додаються)
І. УХВАЛИЛИ: 1. Забезпечити самостійний вибір педагогами теми самоосвітньої діяльності та форм її реалізації, враховуючи науково-методичну проблему школи. 2. Заступникам директора з навчально – виховної роботи Дмитрусь О.Г., Болєщук М.М.: 2.1. Стимулювати самоосвітню діяльність педагогічних кадрів і надавати своєчасну методичну допомогу кожному вчителю школи. 2.2. Залучати педагогічних працівників школи до участі у шкільних та міських методичних заходах. 2.3. Систематично підводити підсумки самоосвітньої роботи вчителів шляхом співбесід, самоаналізу, створенням дорожніх карт, власних портфоліо тощо. ІІ. СЛУХАЛИ: Харковська С.М., заступник директора з виховної роботи, інформувала про порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) . Із метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти здобувачів освіти педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу зобов’язані повідомляти керівника закладу про випадки булінгу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб. Відповідно до такої заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний із цим, то він може звертатися до органів Національної поліції України із заявою. Керівник закладу повідомляє про терміни, порядок реагування на доведені випадки булінгу, відповідальність осіб, причетних до булінгу та процедуру розгляду відповідно до законодавства. Згідно з КУпАП булінг учасника освітнього процесу тягне за собою накладання штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів або від 20 до 40 годин громадських робіт. Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф становитиме від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів або громадські роботи від 40 до 60 годин. Булінг, вчинений малолітньою або неповнолітньою особою, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють. Рекомендації до оформлення заяви 1. Подається державною мовою. 2. Чітко вказуються прізвища. 3. Дотримання вимог до оформлення реквізитів. 4. Не допускати виправлень. 5. Зміст заяви пишеться в довільній формі. Реагування на доведені випадки булінгу Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) 1. У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. 2. Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання. 3. Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення: – якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей; – якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою. 4. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії. 5. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти. Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу(Кодекс України про адміністративні правопорушення) Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого: – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин. Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення: – тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин. Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років: – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на |
строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років: – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
ІІ. УХВАЛИЛИ:
Інформацію взяти до уваги.
ІІІ.СЛУХАЛИ:
Дмитрусь О.Г., заступник директора школи з навчально – виховної роботи, повідомила, що усі педагогічні працівники школи до 01.12.2019 р. визначилися із вибором напрямів, тем та найменувань програм, склали індивідуальні плани - замовлення на підвищення кваліфікації у 2020 році.
Дмитрусь О.Г. ознайомила присутніх зі змістом наказу ТКМЦНОІМ від 14.01.2020 № 01 – НО «Про організацію освітнього процесу в системі неперервної післядипломної освіти ТКМЦНОІМ у 2020».
ІІІ.УХВАЛИЛИ:
1.Затвердити План підвищення кваліфікації педагогічних працівників школи на 2020 рік (п.17 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково – педагогічних працівників України (Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 із змінами, внесеними Постановою КМУ від 27.12.2019 № 1133).
2. До 23 січня 2020 року створити можливості для постійного безперешкодного ознайомлення педагогів школи із Планом – графіком проведення курсів підвищення кваліфікації при ТКМЦНОІМ у 2020 році в приміщенні шкільної бібліотеки
( Відповідальні Дзецюх Л.І., Шинкарук Н.В.).
Голова педради С.М.Мохорук
Секретар О.В.Мудра