Моніторинг навченості здобувачів освіти 5-11 класів за І семестр 2022-2023 н.р.
22.02.2023 Administrator Категорія: Моніторинг якості освіти
АНАЛІЗ
МОНІТОРИНГУ НАВЧЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 5-11 КЛАСІВ
ЗА І СЕМЕСТР 2022-2023 н.р.
Головне завдання розвитку системи моніторингу в школі – отримання об’єктивної інформації про якість надання освітніх послуг, оперативне прийняття обґрунтованих управлінських рішень, що сприятимуть розвитку галузі й усуватимуть недоліки в навчально-виховному процесі.
Керуючись законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Положення про моніторинг якості освіти у школі, згідно з річним планом роботи школи, з метою відстеження динаміки навчальних досягнень було здійснено моніторинг закінчення І семестру 2022-2023 навчального року.
Мета даного моніторингу:
- дослідження рівня навчальних досягнень учнів за семестр;
- організація аналітико-методичного забезпечення роботи з об’єктивності оцінювання учнів та формування шляхів корекції у подальшій роботі;
- визначення потенційно здібних учнів;
- визначення навчальних предметів, які викликають найбільші утруднення в учнів під час освітньої діяльності.
Показник якості навченості – комплекс характеристик освітнього процесу, що визначають послідовне та практично ефективне формування компетентності та професійної свідомості. Це певний рівень знань і вмінь розумового, фізичного й морального розвитку, якого досягли здобувачі освіти школи за І семестр 2022-2023 н.р. відповідно до запланованих завдань освітнього процесу.
За підсумками навчального семестру 52 учні мають навчальні досягнення з усіх предметів високого рівня. Високий рівень ще могли б мати учні, рівень навченості яких близький до 10, 47 учнів мають одну-дві «дев’ятки». Думаю, що на кінець року - це будуть учні з високим рівнем навчальних досягнень.
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, можна зробити висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного освітнього рівня навченості.
За результатами моніторингу навчальних досягнень учнів 5-11 класів за І семестр 2022-2023 н.р. найвищий ПЯН у таких класах: 5-Г (86%), 5-Б (79%), 6-А (78%), 5-А (77%), 5-Ж (77%), 10-А (76%), 8-Ж (75%), 6-Б (75%), 7-А (74%), 11-А(74%).
Результати моніторингу навченості здобувачів освіти 5-11 класів за І семестр 2021-2022 н. р. відображено у діаграмах.
Аналіз якості рівня навчальних досягнень здобувачів освіти показує, що причиною виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа, недостатній моніторинговий супровід освітнього процесу, недостатня система роботи з учнями початкового рівня навчальних досягнень, та тих, що пропускають навчальні заняття через хворобу, недостатній зв'язок учителів з батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень навчальних досягнень здобувачів освіти через платформу «Єдина школа».
Основним фактором впливу на ПЯН залишається недостатнє володіння і практичне втілення педагогічних компетентностей, але найголовнішою проблемою є змішане навчання з використанням технологій дистанційного навчання в умовах ситуації, що склалася та негативне ставлення учнів до навчання.