МОНІТОРИНГУ НАВЧЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 5-11 КЛАСІВ ЗА І СЕМЕСТР 2023/2024 н.р.
19.02.2024 Administrator Категорія: Моніторинг якості освіти
АНАЛІЗ
МОНІТОРИНГУ НАВЧЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 5-11 КЛАСІВ
ЗА І СЕМЕСТР 2023/2024 н.р.
ВСТУП
Головне завдання розвитку системи моніторингу в школі – отримання об’єктивної інформації про якість надання освітніх послуг, оперативне прийняття обґрунтованих управлінських рішень, що сприятимуть розвитку галузі й усуватимуть недоліки в навчально-виховному процесі.
Керуючись законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Положення про моніторинг якості освіти у школі, згідно з річним планом роботи школи, з метою відстеження динаміки навчальних досягнень було здійснено моніторинг закінчення І семестру 2023/2024 навчального року.
Мета даного моніторингу:
- дослідження рівня навчальних досягнень учнів за семестр;
- організація аналітико-методичного забезпечення роботи з об’єктивності оцінювання учнів та формування шляхів корекції у подальшій роботі;
- визначення потенційно здібних учнів;
- визначення навчальних предметів, які викликають найбільші утруднення в учнів під час освітньої діяльності.
Показник якості навченості – комплекс характеристик освітнього процесу, що визначають послідовне та практично ефективне формування компетентності та професійної свідомості. Це певний рівень знань і вмінь розумового, фізичного й морального розвитку, якого досягли здобувачі освіти школи за І семестр 2023/2024 н.р. відповідно до запланованих завдань освітнього процесу.
За підсумками навчального семестру 52 учні мають навчальні досягнення з усіх предметів високого рівня. Високий рівень ще могли б мати учні, рівень навченості яких близький до 10, 41 учнів мають одну-дві «дев’ятки». Думаю, що на кінець року - це будуть учні з високим рівнем навчальних досягнень.
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, можна зробити висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного освітнього рівня навченості.
За результатами моніторингу навчальних досягнень учнів 5-11 класів за І семестр 2023/2024 н.р. найвищий ПЯН у таких класах: 5-Ж (81%), 11-А (80%), 5-А (78%), 6-Ж (76%), 6-Г (75%), 10-А (73%).
В порівнянні з І семестром 2022/2023 н. р. середнє значення ПЯН знизився на 1,2%. У І семестрі 2022/2023 н. р. відповідний показник становив 69,8 % а цього навчального року – 68,6 %.
Результати моніторингу навченості здобувачів освіти 5-11 класів за І семестр 2023/2024 н. р. відображено у діаграмах.
Українська мова
- 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж (ІІ група) -87%, найнижчий показник у 5-Г(ІІ група) - 57%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Ж (ІІ група) -76%, найнижчий показник у 6-В( ІІ група) - 51%.
- 7-х класів: найвищий показник у 7-А (ІІ група) -71% , найнижчий показник у 7-Г( І група) - 54%.
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А( І група) -72 %, найнижчий показник у 8-Б - 49%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А(ІІ група) - 75 %, найнижчий показник у 9-Б і 9-Г ( ІІ група) - 50%.
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 10-А(ІІ група) - 82 %, найнижчий показник у 11-Б - 69%.
Українська література
- 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж -88 %, найнижчий показник у 5-Б - 71%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Г -83 %, найнижчий показник у 6-В- 53% .
- 7-х класів: найвищий показник у 7-А і 7-Б - 66 % , найнижчий показник у 7-Г- 62% .
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А -77 %, найнижчий показник у 8-Б - 67% .
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 80 % , найнижчий показник у 9-Г - 55% .
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А - 84 % , найнижчий показник у 11-Б - 72% .
Зарубіжна література
- 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж -86 %, найнижчий показник у 5-А, 5-Б - 73%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Г -81 %, найнижчий показник у 6-В- 59%.
- 7-х класів: найвищий показник у 7-Б -73 %, найнижчий показник у 7-В- 60%.
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А -73 %, найнижчий показник у 8-В - 59%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-В, 9-Г - 66 %, найнижчий показник у 9-Б - 56%.
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-Б -79 %, найнижчий показник у 10-А - 67%.
Англійська мова
- 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж (ІІ група) -87%, найнижчий показник у 5-Г( І група) - 57%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Г -75 %, найнижчий показник у 6-В- 58% .
- 7-х класів: найвищий показник у 7-Г (ІІ група) -77 %, найнижчий показник у 7-Б- 57%.
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А(ІІ група) -75%, найнижчий показник у 8-Г (ІІ група) - 59% .
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А(І група) - 85 %, найнижчий показник у 9-В( ІІ група) - 53% .
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А - 92%, найнижчий показник у 10-А(ІІ група) - 66%.
Математика
- 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж -75%, найнижчий показник у 5-Б - 46%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Ж -75 %, найнижчий показник у 6-А- 46%.
Алгебра
- 7-х класів: найвищий показник у 7-А, 7-В -55 %, найнижчий показник у 7-Б- 50% .
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А -59 %, найнижчий показник у 8-В 45% .
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 64 %, найнижчий показник у 9-В -44% .
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -61 %, найнижчий показник у 11-Б - 49 % .
Геометрія
- 7-х класів: найвищий показник у 7-В -59 %, найнижчий показник у 7-Г- 48% .
- 8-х класів: найвищий показник у 8-Г -56 %, найнижчий показник у 8-Б, 8-В - 49%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 62 %, найнижчий показник у 9-Г - 40% .
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -60% , найнижчий показник у 11-Б - 50 % .
ІК «Досліджую історію і суспільство»
- 5-х класів: найвищий показник 5-Ж -76%, найнижчий показник 5-Б – 57%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Б -72 %, найнижчий показник у 6-В- 47% .
Історія України
- 7-х класів: найвищий показник у 7-Г -72 % , найнижчий показник у 7-В- 61% .
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А -69 % , найнижчий показник у 8-Г - 50% .
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А, 9-Б - 62 %, найнижчий показник у
9-В -52% .
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-Б -79 %, найнижчий показник у 11-А - 77% .
Всесвітня історія
- 7-х класів: найвищий показник у 7-Г -72%, найнижчий показник у 7-В- 59% .
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А -69%, найнижчий показник у 8-Г -51% .
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 67%, найнижчий показник у 9-Г - 55% .
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 10-А, 11-А -78%, показник у 11-Б - 74% .
Правознавство.
Серед 9-х класів: найвищий показник у 9-А -73 %, найнижчий показник у 9-В - 60%.
Географія
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Г -70%, найнижчий показник у 6-В- 51% .
- 7-х класів: найвищий показник у 7-А,7-Б -67 %, найнижчий показник у 7-В- 59%.
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А -65 %, найнижчий показник у 8-Б - 50%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-В - 69%, найнижчий показник у 9-Г - 53%.
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -79%, найнижчий показник у 10-А - 66%.
ІК « Пізнаємо природу»
- 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж - 81%, найнижчий показник у 5-Б - 66%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Ж -71%, найнижчий показник у 6-В- 54%.
Біологія
- 7-х класів: найвищий показник у 7-А -61 %, найнижчий показник у 7-В- 55% .
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А, 8-В -61%, найнижчий показник у 8-Б - 56%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А, 9-В - 64%, найнижчий показник у 9-Б - 51%.
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -82%, найнижчий показник у 10-А - 69%.
Фізика
- 7-х класів: найвищий показник у 7-А -59%, найнижчий показник у 7-Г- 54%.
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А – 64%, найнижчий показник у 8-В - 46%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А, 9-Б - 65%, найнижчий показник у 9-Г - 56%.
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -78%, найнижчий показник у 11-Б - 59%.
Хімія
- 7-х класів: найвищий показник у 7-В -63%, найнижчий показник у 7-Б 55% .
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А, 8-Г -62%, найнижчий показник у 8-В - 54%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 72%, найнижчий показник у 9-Г - 55% .
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -78%, найнижчий показник у 10-А - 69%.
Інформатика
- 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж (ІІ група) -82 %, найнижчий показник у 5-Г(І група) - 63%.
- 6-х класів: найвищий показник у 6-Г (І група) -87%, найнижчий показник у 6-В- 55%.
- 7-х класів: найвищий показник у 7-Г (І група) -81%, найнижчий показник у 7-В( І і ІІ група) - 65%.
- 8-х класів: найвищий показник у 8-А(І група), 8-Г (І група) -74%, найнижчий показник у 8-Г(ІІ група) - 50%.
- 9-х класів: найвищий показник у 9-В(І група) - 83%, найнижчий показник у 9-Г( ІІ група) - 48%.
- серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А- 95%, найнижчий показник у 11-Б - 64%.
Аналіз якості рівня навчальних досягнень здобувачів освіти показує, що причиною виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа, недостатній моніторинговий супровід освітнього процесу, недостатня система роботи з учнями початкового рівня навчальних досягнень, та тих, що пропускають навчальні заняття через хворобу, недостатній зв'язок учителів з батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень навчальних досягнень здобувачів освіти через платформу «Єдина школа».
Основним фактором впливу на ПЯН залишається недостатнє володіння і практичне втілення педагогічних компетентностей.
Рекомендації:
1. Класним керівникам 5-11 класів:
1.1 Удосконалити контроль за учнями, які потребують особливої уваги;
1.2 Своєчасно повідомляти батьків про успішність дітей;
1.3.Провести класні і батьківські збори за підсумками І семестру 2023/2024 н. р.;
2. Учителям - предметникам:
2.1 Продумувати та використовувати форми контролю за рівнем засвоєння навчального матеріалу;
2.2 Спланувати роботу з обдарованими дітьми й учнями, які потребують допомоги;
2.3 Під час організації освітнього процесу вчителям на кожному уроці слід особливу увагу приділяти завданням на формування в учнів умінь аналізувати, порівнювати та узагальнювати навчальний матеріал;
2.4 Застосовувати на уроках проектні технології, завдання на розвиток критичного мислення, дослідницько-пошукові завдання;
2.5. Надавати дієву допомогу учням, які мають початковий рівень навчальних досягнень.
3. Керівникам методичних локацій:
3.1 Обговорити ПЯН учнів 5-11 класів;
3.2 Розробити рекомендації щодо підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти.
4. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Вовні А. А. :
4.1 Опублікувати результати проведеного моніторингу на сайті школи.
4.2 Проаналізувати рівень навчальних досягнень за ІІ семестр 2023/2024 н.р. та узагальнити наказом.
4.3 Узагальнити моніторинг навченості здобувачів освіти 5-11 класів за 2023/2024 навчальний рік.