МОНІТОРИНГУ НАВЧЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 5-11 КЛАСІВ ЗА І СЕМЕСТР 2023/2024 н.р.

19.02.2024   Administrator   Категорія: Моніторинг якості освіти

АНАЛІЗ

МОНІТОРИНГУ НАВЧЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 5-11 КЛАСІВ

ЗА І СЕМЕСТР 2023/2024 н.р.

ВСТУП

Головне завдання розвитку системи моніторингу в школі – отримання об’єктивної інформації про якість надання освітніх послуг, оперативне прийняття обґрунтованих управлінських рішень, що сприятимуть розвитку галузі й усуватимуть недоліки в навчально-виховному процесі.

          Керуючись законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Положення про моніторинг якості освіти у школі, згідно з річним планом роботи школи, з метою відстеження динаміки навчальних досягнень було здійснено моніторинг закінчення І семестру 2023/2024 навчального року.

           Мета даного моніторингу:

  • дослідження  рівня навчальних досягнень учнів за семестр;
  • організація аналітико-методичного забезпечення роботи з об’єктивності оцінювання учнів та формування шляхів корекції у подальшій роботі;
  • визначення потенційно здібних учнів;
  • визначення навчальних предметів, які викликають найбільші утруднення в учнів під час освітньої діяльності.

 Показник якості навченості – комплекс характеристик освітнього процесу, що визначають послідовне та практично ефективне формування компетентності та професійної свідомості. Це певний рівень знань і вмінь розумового, фізичного й морального розвитку, якого досягли здобувачі освіти школи за І семестр 2023/2024 н.р. відповідно до запланованих  завдань  освітнього  процесу.

  За підсумками навчального семестру 52 учні  мають  навчальні  досягнення  з  усіх  предметів   високого  рівня.  Високий рівень ще могли б мати учні, рівень навченості яких  близький до 10,  41 учнів  мають одну-дві «дев’ятки». Думаю,  що  на  кінець  року -  це будуть учні з високим рівнем  навчальних  досягнень.

  Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, можна зробити висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного освітнього рівня навченості. 

  За результатами моніторингу навчальних досягнень  учнів 5-11 класів за І семестр 2023/2024 н.р. найвищий ПЯН у таких класах: 5-Ж (81%), 11-А (80%), 5-А (78%), 6-Ж (76%),  6-Г (75%), 10-А (73%).

       

 

В порівнянні з І семестром 2022/2023 н. р. середнє значення ПЯН знизився на 1,2%. У І семестрі 2022/2023 н. р. відповідний показник становив 69,8 % а цього навчального року – 68,6 %.

Результати моніторингу навченості здобувачів освіти 5-11 класів за І семестр 2023/2024 н. р. відображено у діаграмах.

 

  Українська мова

  • 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж (ІІ група) -87%, найнижчий показник у 5-Г(ІІ група)  -  57%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Ж (ІІ група)  -76%, найнижчий показник у 6-В( ІІ група) -  51%.
  • 7-х класів: найвищий показник у 7-А (ІІ група)  -71% , найнижчий показник у 7-Г( І група) -  54%.
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А( І група)  -72 %, найнижчий показник у 8-Б  -  49%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А(ІІ група) - 75 %, найнижчий показник у 9-Б   і 9-Г ( ІІ група) -  50%.
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 10-А(ІІ група)  - 82 %, найнижчий показник у 11-Б  -  69%.

Українська література

  • 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж  -88 %, найнижчий показник у 5-Б -  71%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Г -83 %, найнижчий показник у 6-В-  53% .
  • 7-х класів: найвищий показник у 7-А і 7-Б - 66 % , найнижчий показник у 7-Г-  62% .
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А -77 %, найнижчий показник у 8-Б  -  67% .
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 80 % , найнижчий показник у 9-Г -  55% .
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А - 84 % , найнижчий показник у 11-Б  -  72% .

Зарубіжна література

  • 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж  -86 %, найнижчий показник у 5-А, 5-Б -  73%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Г -81 %, найнижчий показник у 6-В-  59%.
  • 7-х класів: найвищий показник у 7-Б -73 %, найнижчий показник у 7-В-  60%.
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А -73 %, найнижчий показник у 8-В  -  59%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-В, 9-Г - 66 %, найнижчий показник у 9-Б -  56%.
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-Б -79 %, найнижчий показник у 10-А  -  67%.

Англійська мова

  • 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж (ІІ група) -87%,  найнижчий показник у 5-Г( І група)  -  57%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Г  -75 %, найнижчий показник у 6-В-  58% .
  • 7-х класів: найвищий показник у 7-Г (ІІ група)  -77 %, найнижчий показник у 7-Б-  57%.
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А(ІІ група) -75%, найнижчий показник у 8-Г (ІІ група)  -  59% .
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А(І група) - 85 %,  найнижчий показник у 9-В( ІІ група) -  53% .
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А - 92%, найнижчий показник у 10-А(ІІ група)  -  66%.

Математика

  • 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж  -75%, найнижчий показник у 5-Б -  46%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Ж -75 %, найнижчий показник у 6-А-  46%.

Алгебра

  • 7-х класів: найвищий показник у 7-А, 7-В -55 %, найнижчий показник у 7-Б-  50% .
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А -59 %, найнижчий показник у 8-В  45% .
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 64 %, найнижчий показник у 9-В -44% .
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -61 %, найнижчий показник у 11-Б  -  49 % .

Геометрія

  • 7-х класів: найвищий показник у 7-В -59 %, найнижчий показник у 7-Г-  48% .
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-Г -56 %, найнижчий показник у 8-Б, 8-В  - 49%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 62 %, найнижчий показник у 9-Г -  40% .
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -60% , найнижчий показник у 11-Б  -  50 % .

ІК «Досліджую історію і суспільство»

  • 5-х класів: найвищий показник 5-Ж -76%, найнижчий показник 5-Б – 57%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Б -72 %, найнижчий показник у 6-В-  47% .

Історія України

  • 7-х класів: найвищий показник у 7-Г -72 % ,  найнижчий показник у 7-В-  61% .
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А -69 % , найнижчий показник у 8-Г  -  50% .
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А, 9-Б - 62 %, найнижчий показник у

9-В -52% .

  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-Б -79 %,  найнижчий показник у 11-А  -  77% .

Всесвітня історія

  • 7-х класів: найвищий показник у 7-Г -72%, найнижчий показник у 7-В-  59% .
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А -69%, найнижчий показник у 8-Г  -51% .
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 67%, найнижчий показник у 9-Г -  55% .
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 10-А, 11-А -78%, показник у 11-Б  -  74% .

Правознавство.

Серед 9-х класів: найвищий показник у 9-А -73 %, найнижчий показник у 9-В  -  60%.

Географія

  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Г -70%, найнижчий показник у 6-В-  51% .
  • 7-х класів: найвищий показник у 7-А,7-Б -67 %, найнижчий показник у 7-В-  59%.
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А -65 %, найнижчий показник у 8-Б  -  50%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-В - 69%, найнижчий показник у 9-Г -  53%.
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -79%, найнижчий показник у 10-А  -  66%.

ІК « Пізнаємо природу»

  • 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж  - 81%, найнижчий показник у 5-Б -  66%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Ж -71%, найнижчий показник у 6-В-  54%.

Біологія

  • 7-х класів: найвищий показник у 7-А -61 %, найнижчий показник у 7-В-  55% .
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А, 8-В -61%, найнижчий показник у 8-Б  -  56%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А, 9-В - 64%, найнижчий показник у 9-Б -  51%.
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -82%, найнижчий показник у 10-А -  69%.

Фізика

  • 7-х класів: найвищий показник у 7-А -59%, найнижчий показник у 7-Г-  54%.
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А – 64%, найнижчий показник у 8-В  -  46%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А, 9-Б - 65%, найнижчий показник у 9-Г -  56%.
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -78%, найнижчий показник у 11-Б  -  59%.

Хімія

  • 7-х класів: найвищий показник у 7-В -63%, найнижчий показник у 7-Б  55% .
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А, 8-Г -62%, найнижчий показник у 8-В  -  54%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-А - 72%, найнижчий показник у 9-Г -  55% .
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А -78%, найнижчий показник у 10-А  -  69%.

 

Інформатика

  • 5-х класів: найвищий показник у 5-Ж (ІІ група) -82 %, найнижчий показник у 5-Г(І група)  -  63%.
  • 6-х класів: найвищий показник у 6-Г (І група) -87%, найнижчий показник у 6-В-  55%.
  • 7-х класів: найвищий показник у 7-Г (І група)  -81%, найнижчий показник у 7-В( І  і ІІ група) -  65%.
  • 8-х класів: найвищий показник у 8-А(І група), 8-Г (І група)  -74%, найнижчий показник у 8-Г(ІІ група)  -  50%.
  • 9-х класів: найвищий показник у 9-В(І група) - 83%, найнижчий показник у 9-Г( ІІ група) -  48%.
  • серед 10-11 класів: найвищий показник у 11-А- 95%, найнижчий показник у 11-Б  -  64%.

 

 

 

Аналіз якості рівня навчальних досягнень здобувачів освіти показує, що причиною виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа, недостатній моніторинговий супровід освітнього процесу, недостатня система роботи з учнями початкового рівня  навчальних  досягнень, та  тих,  що пропускають навчальні заняття через хворобу, недостатній зв'язок учителів з батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень навчальних досягнень здобувачів освіти через платформу «Єдина школа».

Основним фактором впливу на ПЯН залишається недостатнє володіння і практичне втілення педагогічних  компетентностей.

Рекомендації:

1. Класним керівникам 5-11 класів:

1.1 Удосконалити контроль за учнями, які потребують особливої уваги;

1.2 Своєчасно повідомляти батьків про успішність дітей;

1.3.Провести класні і батьківські збори за підсумками І семестру 2023/2024 н. р.;

2. Учителям - предметникам:

     2.1 Продумувати та використовувати форми контролю за рівнем засвоєння навчального матеріалу;

     2.2  Спланувати роботу з обдарованими дітьми й учнями, які потребують допомоги;

      2.3 Під час організації освітнього процесу вчителям на кожному уроці слід особливу увагу приділяти завданням на формування в учнів умінь аналізувати, порівнювати та узагальнювати навчальний матеріал;

      2.4 Застосовувати на уроках проектні технології, завдання на розвиток критичного мислення, дослідницько-пошукові завдання;

      2.5. Надавати дієву допомогу учням, які мають початковий рівень навчальних досягнень.

 

3. Керівникам методичних локацій:

3.1 Обговорити ПЯН учнів 5-11 класів;

3.2 Розробити рекомендації щодо підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти.

4. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Вовні А. А. :

    4.1 Опублікувати результати проведеного моніторингу на сайті школи.

   4.2 Проаналізувати рівень навчальних досягнень за ІІ семестр 2023/2024 н.р. та узагальнити наказом.

       4.3 Узагальнити моніторинг навченості здобувачів освіти 5-11 класів за 2023/2024 навчальний рік.