Інструкція з охорони праці для вчителів трудового навчання (технології) та основ здоров'я

07.05.2024   Administrator   Категорія: Охорона праці

Тернопільська  загальноосвітня школа

I-III  ступенів  №23

 

                                                  „ЗАТВЕРДЖУЮ”

                                                                 Директор ТЗОШ I-III ст.№ 23

                                                                _____________РУСЛАНА Козбур

                                                                          Наказ№           «01»вересня 2023р

 

Інструкція №28

 з охорони праці
для вчителя трудового навчання (технології)

1. Загальні вимоги безпеки

1.1. Інструкція з охорони праці для вчителя трудового навчання розроблена відповідно до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 1 вересня 2017 року, з урахуванням Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти затвердженого МОЗ наказом від 25.09.2020  № 2205 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 1984 від 20.09.2021   № 1371 від 01.08.2022

1.2. До роботи на посаді вчителя трудового навчання в навчальній майстерні загальноосвітнього навчального закладу можуть бути допущені особи, які мають спеціальну педагогічну освіту та право роботи на верстатах, підтверджені документом встановленої форми (дипломом).
1.2. При прийнятті на роботу всі працівники повинні пройти попередній медичний огляд, при подальшій роботі медичні огляди проводяться періодично в терміни, встановлені Міністерством охорони здоров'я.
1.3. З учителем трудового навчання проводяться інструктажі з охорони праці: вступний (при вступі на роботу), первинний на робочому місці, повторний - не рідше одного разу на 6 місяців.
1.4. У разі необхідності (разове виконання завдань, не пов'язаних з основною роботою) з учителем проводиться цільовий інструктаж, а при зміні умов праці і нормативних правових актів з охорони праці, а також при нещасному випадку - позаплановий інструктаж.
1.5. Перед допуском до самостійної роботи викладач повинен бути проінструктований:

  • з пожежної безпеки в обсязі інструкції з пожежної безпеки. Не рідше одного разу на квартал повинні проводитися практичні тренування з евакуації людей з приміщень при пожежі;
  • з надання медичної допомоги в обсязі інструкцій з першої допомоги потерпілим при нещасних випадках. Учитель повинен мати практичні навички надання першої допомоги, знати місцезнаходження аптечки з медикаментами та перев'язувальним матеріалом. Аптечка повинна знаходитися в місцях, недоступних для учнів.

1.6. Учитель повинен дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку, а також діяти згідно з інструкцією з охорони праці для вчителя трудового навчання.
1.7. При проведенні занять на вчителя трудового навчання діють такі небезпечні та шкідливі фактори:

  • верстатне обладнання, інструменти та пристосування, застосування несправного інструмента та пристосувань, робота на несправному обладнанні, а також застосування неправильних прийомів праці може призвести до травм;
  • заготовки, вироби, стружка, в результаті падіння або застосування неправильних прийомів праці може відбутися травмування;
  • електричний струм, недотримання нормативно-технічних документів з техніки безпеки може призвести до тяжких або до смертельних електротравм.

1.8. Вчитель та учні повинні бути одягнені в робочий одяг (халат, фартух, нарукавники, при виконанні робіт на верстатах – захисні окуляри), на підлозі біля верстатів розміщуються діелектричні килимки.
1.9. Учитель технології повинен негайно повідомляти директора навчального закладу про кожний нещасний випадок з учнями. При нещасних випадках першочергові дії вчителя повинні бути спрямовані на надання допомоги постраждалим та забезпечення безпеки учнів.
1.10. Учитель несе персональну відповідальність за життя та здоров'я учнів під час навчального процесу в навчальних майстернях.
1.11. Знання та виконання вимог інструкції з охорони праці для вчителя технології ДНЗ є посадовим обов'язком вчителя технології навчальної майстерні навчального закладу, а їх невиконання - порушенням трудової дисципліни, що тягне за собою види відповідальності, встановлені законодавством (дисциплінарна, адміністративна, кримінальна).

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Надіти спецодяг, застебнути його на всі ґудзики, зав'язати або застебнути обшлаги рукавів.
2.2. Провітрити приміщення навчальної майстерні.
2.3. Перед початком занять у навчальній майстерні вчитель технології повинен переконатися у справності обладнання, вентиляції, електроосвітлення, верстатів, їх заземлення, а також провести з учнями інструктаж з безпеки життєдіяльності при проведенні даної теми занять та навчити безпечним прийомам роботи.
2.4. У навчальній майстерні вчитель повинен перевірити, як організовані робочі місця для учнів, а саме: відповідність нормам з охорони праці, заходів безпеки, правил техніки безпеки та виробничої санітарії, а також віковим особливостям учнів.
2.5. Підготувати робочі місця учнів (розкласти заготовки та справний робочий інструмент).
2.6. При необхідності використання обладнання, інструментів, засобів індивідуального користування, вчитель повинен перевірити їх справність, наявність захисних засобів, відсутність травмонебезпечних ознак.
2.7. Учитель технології повинен ознайомити учнів з правилами експлуатації використовуваного у навчальному процесі обладнання, верстатів, інструментів, пристосувань, звертаючи особливу увагу на заходи безпеки. Провести відповідний інструктаж з учнями перед одержанням ними завдань.
2.8. При будь-яких порушеннях безпеки в навчальній майстерні, вчитель технології не повинен приступати до роботи з учнями до усунення виявлених недоліків, що загрожують життю та здоров'ю учнів.
2.9. Про виявлені недоліки, несправності та порушення повідомити адміністрації навчального закладу. До роботи приступати тільки після їх повного усунення.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Учитель технології повинен контролювати обстановку під час занять у навчальній майстерні та забезпечувати безпечне проведення навчального процесу.
3.2. Для виконання практичних завдань на верстатах, видати учням захисні окуляри.
3.3. Показати правила поводження з робочими інструментами та безпечного виконання завдання.
3.4. Перед включенням верстата переконатися, що його пуск нікому не загрожує.
3.5. Під час занять у навчальній майстерні повинна виконуватися тільки та робота, яка передбачена розкладом та планом занять.
3.6. Контролювати надійність кріплення заготовок на верстатах, в слюсарних лещатах на верстатах.
3.7. Стежити за дотриманням порядку на робочих місцях учнів.
3.8. Стежити за тим, щоб стружка не травмувала учнів. Для цих цілей в обов'язковому порядку використовувати захисні огорожі, стежити за наявністю захисних окулярів у учнів.
3.9. Дотримуватися особистої безпеки праці.
3.10. Не залишати дітей в майстернях без нагляду.
3.11. Не допускати учнів до самостійного включення верстатів та електрообладнання.
3.12. Для прибирання стружки використовувати гачок або щітку.
3.13. При ремонті та наладці обладнання, на пускових пристроях вивішувати плакат "Не включати - верстат в наладці".
3.14. Не гальмувати верстат рукою, натиском на патрон або інструмент.
3.15. Під час роботи стежити, щоб не було стружки в зоні обслуговування верстата.
3.16. Під час виконання роботи на верстаті забороняється:

  • прибирати стружку руками;
  • змащувати та чистити верстат на ходу;
  • проводити регулювання або наладку верстата на ходу;
  • працювати в рукавицях;
  • спиратися на верстат;
  • торкатися обертових частин рукавами;
  • обробляти незакріплені або недостатньо закріплені деталі;
  • залишати працюючий верстат без нагляду.

3.17. Під час роботи у навчальній майстерні необхідно дотримуватися інструкції з охорони праці для вчителя технології в навчальній майстерні, вимоги охорони праці, електробезпеки та пожежної безпеки.
3.18. Вчитель технології повинен застосовувати заходи дисциплінарного впливу на учнів, які свідомо порушують правила безпечної поведінки під час уроків технології.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи в кабінеті технології

4.1. Після закінчення занять з технології, уважно оглянути приміщення навчальної майстерні.
4.2. Відключити електрообладнання. Якщо проводилося навчання учнів на верстатах - відключити верстати. Привести їх у порядок. Відключити витяжну вентиляцію.
4.3. Організувати прибирання робочих місць учнів за допомогою щітки та совка.
4.4. Прийняти від учнів інструменти та пристосування, захисні окуляри, скласти їх у відведених місцях для зберігання.
4.5. Провітрити приміщення навчальної майстерні, після чого закрити всі вікна та кватирки, вимкнути світло.
4.6. Зняти спецодяг і прибрати його в призначене для зберігання місце.
4.7. Виминти руки з милом, закрити навчальну майстерню на ключ.
4.8. Якщо при проведенні занять протягом дня вчитель технології помітив які-небудь порушення заходів безпеки, обов'язково повідомити про це директорові навчального закладу, за його відсутності - іншій посадовій особі.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При будь-яких ознаках аварійної ситуації (запах паленої ізоляції, дим, вогонь, крики учнів тощо), учитель технології повинен оцінити ситуацію, що склалася.
5.2. Згідно з інструкцією з охорони праці для вчителя технології дитячого навчальног закладу під час розвитку аварійної ситуації та проведенні евакуації, вчитель технології повинен виключити виникнення паніки серед учнів.
5.3. В аварійній ситуації вчитель повинен забезпечити безпеку учнів та надання їм необхідної долікарської допомоги, за необхідності - евакуювати дітей з навчальної майстерні. Евакуювати учнів з навчальної майстерні або з будівлі навчального закладу.
5.4. Залишаючи приміщення майстерні, вимкнути все електрообладнання (верстати, вентиляцію), щільно закрити вікна, кватирки, двері, вимкнути світло.
5.5. Якщо довелося покинути приміщення для занять, на місці збору педагог повинен перевірити наявність учнів за списком.
5.5. Про аварійну ситуацію необхідно обов'язково сповістити директора навчального закладу або, за його відсутності - іншу посадову особу.
5.6. Дії вчителя технології при пожежі повинні відповідати інструкції про заходи пожежної безпеки в навчальній майстерні навчального закладу.
5.7. Учитель технології повинен вміти надавати першу долікарську допомогу потерпілим в аварійній ситуації.

Інструкцію розробив
____________________________

УЗГОДЖЕНО:

Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці закладу

 

Тернопільська  загальноосвітня школа

I-III  ступенів  №23

 

                                                  „ЗАТВЕРДЖУЮ”

                                                                 Директор ТЗОШ I-III ст.№ 23

                                                                _____________РУСЛАНА Козбур

                                                                          Наказ№           «01»вересня 2023р

 

 

Інструкція №31
з охорони праці для вчителя основ здоров'я

1. Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці для вчителя основ здоров'я школи розроблена відповідно до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 1 вересня 2017 року, з урахуванням Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти затвердженого МОЗ наказом від 25.09.2020  № 2205 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 1984 від 20.09.2021   № 1371 від 01.08.2022
1.2. Дана інструкція складена в цілях регулювання безпечного, з точки зору охорони праці, порядку дій вчителя основ здоров'я перед початком, під час та по закінченню роботи, а також при виникненні аварійних ситуацій в освітньому закладі.
1.3. До виконання обов'язків вчителя основ здоров'я допускаються особи, які досягли 18 років, мають необхідну освіту, пройшли обов'язковий попередній медичний огляд, вступний і первинний інструктажі з охорони праці і навчання з охорони праці, перевірку знань вимог охорони праці. Вчитель повинен мати медичну книжку з допуском до роботи і регулярно 1 раз на рік проходити профілактичний медичний огляд, кожні 6 місяців проходити повторні інструктажі з питань охорони праці.
1.4. Вчитель основ здоров'я з метою дотримання вимог охорони праці повинен:

  • впевнено знати і належним чином виконувати свої посадові обов'язки, інструкції з охорони праці, охорони життя і здоров'я учнів;
  • забезпечувати режим дотримання норм і правил з охорони праці під час організації навчання учнів;
  • мати чітке уявлення про небезпечні і шкідливі фактори, пов'язані з виконанням робіт і знати основні способи захисту від їх впливу;
  • пройти вступний інструктаж і первинний інструктаж на робочому місці;
  • керуватися в роботі правилами внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу;
  • дотримуватися режиму праці та відпочинку, який визначається графіком роботи;
  • дбати про особисту безпеку і особисте здоров'я, а також про безпеку учнів у процесі виконання роботи або під час знаходження на території школи;
  • дотримуватися правил особистої гігієни;
  • при пересуванні по території і в приміщеннях користуватися тільки встановленими проходами;
  • знати вимоги електро- і пожежобезпеки і вміти користуватися засобами пожежогасіння;
  • вміти надавати домедичну допомогу потерпілому;
  • виконувати режими праці та відпочинку, встановлені в закладі загальної середньої освіти;
  • оперативно повідомляти заступника директора з адміністративно-господарської частини про всі несправності використовуваного обладнання, виявлених в процесі роботи, директору школи - про ситуацію, що загрожує життю і здоров'ю людей, про кожен нещасний випадок або про погіршення свого здоров'я;
  • знати номери телефонів виклику екстрених служб (пожежної охорони, швидкої медичної допомоги і т. д.).

1.5. Під час виконання посадових обов'язків вчителем основ здоров'я можуть мати місце наступні шкідливі та небезпечні фактори:

  • недостатнє освітлення робочої зони;
  • зорове стомлення при тривалій роботі з документами, зошитами;
  • ураження електричним струмом при дотику до струмоведучих частин електрообладнання та електроприладів з порушеною ізоляцією;
  • опіки при роботі з нагрівальними приладами;
  • підвищена психоемоційна напруга;
  • значне голосове навантаження;
  • статичне навантаження при незначному загальному м'язовому руховому навантаженні;
  • пожежонебезпека;
  • висока щільність епідемічних контактів;
  • травми і падіння внаслідок пустощів учнів;
  • падіння на слизькій підлозі.

1.6. Педагог зобов'язаний дотримуватися протипожежного режиму в освітній установі, правил пожежної безпеки, знати місця розташування первинних засобів пожежогасіння, а також порядок дій при виникненні пожежі або іншої НС, напрямку евакуації, вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння.
1.7. Не допускається виконувати роботу, перебуваючи у стані алкогольного сп'яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних речовин, психотропних, токсичних або інших одурманюючих речовин, а також розпивати спиртні напої, вживати наркотичні засоби, психотропні, токсичні чи інші одурманюючі речовини на робочому місці або на території школи.
1.8. Педагогічний працівник повинен пройти навчання і мати навички надання першої домедичної допомоги постраждалим.
1.9. Вчитель основ здоров'я, який допустив невиконання чи порушення цієї інструкції з охорони праці, притягується до відповідальності згідно зі Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, чинним законодавством України і, при необхідності, проходить позачергову перевірку знань встановлених норм і правил охорони праці.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи вчителя основ здоров'я

2.1. Перед початком роботи вчителю основ здоров'я необхідно включити повністю освітлення в навчальному кабінеті і переконатися в справній роботі всіх світильників. Найменша освітленість робочого місця повинна становити: при люмінесцентних лампах – не менш 300 лк (20 Вт/м2).
2.2. Упевнитися, що комутаційні коробки закриті, електричні розетки і вимикачі без пошкоджень (тріщин та сколів), а також без оголених контактів.
2.3. Вчителю основ здоров'я забороняється самостійно усувати виявлені порушення електробезпеки. При помічених несправностях в електромережі, виходу з ладу електролампи чи запобіжника, вчитель основ здоров'я повинен повідомити електрика або відповідального за електрогосподарство закладу загальної середньої освіти.
2.4. Перевірити заземлення технічних засобів навчання (комп'ютера, мультимедійного проектора, проекційного екрана та інтерактивної дошки) та інших електричних приладів.
2.5. Перевірити санітарний стан навчального кабінету і провітрити його. Вікна у відкритому положенні фіксувати гачками, а фрамуги повинні мати обмежувачі. Провітрювання слід закінчити за 30 хв до приходу учнів. Переконатися, у тому що температура повітря в кабінеті відповідає вимогам санітарних правил і становить 17-20 ̊С.
2.6. Переконатися в безпеці робочого місця, перевірити на стійкість і справність меблі, переконатися в стійкості згрупованих документів, а також перевірити наявність у необхідній кількості та справність канцелярського приладдя.
2.7. Перевірити справність робочих місць учнів.
2.8. Проконтролювати наявність і справний стан наочних посібників.
2.9. Перевірити наявність у кабінеті основ здоров'я аптечки для надання домедичної допомоги та інформацію про номер телефону і місцезнаходження найближчого медичного закладу.
2.10. Перевірити наявність та термін придатності вогнегасників. При необхідності здати вогнегасники з простроченим терміном використання відповідальній особі і замінити на нові.
2.11. Підготувати необхідні для проведення уроку матеріали, наочні посібники, роздавальний матеріал.
2.12. При виявленні пошкодження приладів і обладнання, вчитель основ здоров'я зобов'язаний терміново доповісти відповідальному з охорони праці, заступнику директора з АГЧ, а при його відсутності - черговому адміністратору закладу загальної середньої освіти.
2.13. Не слід приступати до роботи, якщо виявлені невідповідності робочих місць вчителя основ здоров'я або учнів встановленим в даному розділі вимогам, а також при неможливості здійснити зазначені вище підготовчі до роботи дії.

3. Вимоги безпеки під час роботи вчителя основ здоров'я

3.1. Стежити за дотриманням дисципліни і порядку під час занять в навчальному кабінеті.
3.2. Не слід залишати учнів без нагляду під час проведення навчально-виховного процесу.
3.3. При проведенні уроку з основ здоров'я необхідно підтримувати дисципліну і порядок, уважно стежити за тим, щоб учні дотримувалися всіх вказівок учителя предмету основи здоров'я, забезпечити безпечне проведення навчального процесу.
3.4. Впродовж роботи необхідно тримати своє робоче місце в чистоті і порядку, дотримуватись санітарно-гігієнічних норм і правил особистої гігієни. Не захаращувати своє робоче місце і проходи до нього, контролювати вільність проходів між рядами учнів та евакуаційних виходів з навчального кабінету.
3.5. Саджати за столи учнів слід відповідно до їх зросту і особливостей їх здоров'я. Проводячи заняття з учнями, слід дотримуватися встановленої тривалості занять.
3.6. Під час уроку вчителю забороняється користуватися мобільним телефоном, відволікатись на розмови з іншими працівниками або батьками учнів.
3.7. Вчитель основ здоров'я здійснює контроль за тим, щоб учні не приносили в навчальний кабінет сторонні предмети, а також не приймали їжу і напої в кабінеті.
3.8. Вчитель основ здоров'я здійснює контроль за тим, щоб в навчальному кабінеті не допускалася присутність сторонніх осіб під час проведення навчального процесу.
3.9. При роботі необхідно дотримуватися наступних заходів безпеки від ураження електричним струмом:

  • не торкатися до відкритих і неогороджених струмоведучих частин електроприладів, комп'ютерного обладнання та оргтехніки, до оголених або з пошкодженою ізоляцією проводів;
  • не включати в електромережу і не відключати прилади мокрими і вологими руками;
  • дотримуватися послідовності включення і виключення приладів, не порушувати технологічні процеси;
  • не залишати включені в електромережу прилади без нагляду, включаючи ТЗН, персональний комп'ютер та іншу оргтехніку;
  • не пересувати включені в електричну мережу прилади, включаючи ТЗН, персональний комп'ютер та іншу оргтехніку;
  • не складати на електроприлади папір, речі та інші предмети;
  • не проводити вимикання пристроїв ривком за шнур живлення;
  • не намагатися виконати ремонт включеного в мережу електрообладнання;
  • не згинати і не затискувати електричні з'єднувальні кабелі, дроти (шнури).

3.10. В цілях забезпечення необхідної природної освітленості кабінету не ставити на підвіконня квіти, зошити, підручники та інші предмети.
3.11. Під час перерв між заняттями при відсутності учнів періодично провітрювати кабінет, при цьому віконні рами зафіксувати у відкритому положенні гачками.
3.12. Наочні посібники застосовувати тільки в справному стані, дотримуючись правил безпеки і затверджених методик.
3.13. Під час роботи за комп’ютером, з принтером або ксероком дотримуватись правил експлуатації даного обладнання. У процесі роботи дотримуватись режимів праці і відпочинку.
3.14. При тривалій роботі з документацією, при перевірці зошитів і роботі на персональному комп'ютері з метою зниження стомлення зорового аналізатора, усунення впливу гіподинамії та гіпокінезії через кожну годину безперервної роботи необхідно робити невелику перерву на 10-15 хвилин, під час якої слід виконувати простий комплекс вправ для очей, фізкультурні паузи і фізкультурні хвилинки.
3.15. Приміщення кабінету основ здоров'я повинно відповідати вимогам норм та правил пожежної безпеки. Стежити за протипожежним станом навчального кабінету, не користуватися електронагрівальними приладами з відкритою спіраллю, не сертифікованими подовжувачами і т. д.
3.16. При пересуванні слід звертати увагу на нерівності і слизькі місця на території і в приміщеннях навчального закладу, обходити їх і остерігатися падіння.
3.17. Вчителю основ здоров'я необхідно дотримуватися наступних правил пересування в приміщеннях і на території школи:

  • під час ходьби бути уважним і контролювати зміну навколишнього оточення;
  • ходити по коридорах і сходових маршах, дотримуючись правого боку;
  • при пересуванні по сходових прольотах слід дотримуватись обережності і уважності, не перестрибувати через сходинки, не переважуватися через перила, ходити обережно і не поспішаючи;
  • не проходити ближче 1,5 метра від стін будівлі освітнього закладу.

3.18. Не допускається вчителю основ здоров'я під час роботи порушувати цю інструкцію з охорони праці, інші інструкції з охорони праці та пожежної безпеки в школі. Заборонено приховування фактів травмування учнів і працівників.
3.19. При виникненні несправностей в роботі електроприладів, комп'ютерного обладнання або оргтехніки, припинити роботу і знеструмити їх, повідомити про це заступника директора з адміністративно-господарської частини (завгоспа) навчального закладу.
3.20. Не використовувати в приміщенні кабінету електронагрівальні прилади: кип'ятильники, плитки, електрочайники, плойки, не сертифіковані подовжувачі і т.ін.

4. Вимоги безпеки по закінченні роботи викладача основ здоров'я

4.1. Після закінчення роботи вчителю основ здоров'я необхідно відключити з електромережі апаратуру ТЗН (технічні засоби навчання), відключити електричні прилади, персональний комп'ютер, принтер.
4.2. Перевірити прибирання учнями робочих місць.
4.3. Провітрити навчальний кабінет.
4.4. Привести в порядок своє робоче місце, прибрати у відведені місця для зберігання документацію, наочні і методичні посібники, роздавальний матеріал, а також проконтролювати винос сміття з приміщення навчального кабінету.
4.5. Закрити вікна, вимити руки і перекрити воду.
4.6. Перевірити наявність первинних засобів пожежогасіння. При закінченні терміну експлуатації вогнегасника передати його особі, відповідальній за пожежну безпеку в школі, для подальшої перезарядки. Встановити в приміщенні новий вогнегасник.
4.7. Упевнитися у відповідності приміщення навчального кабінету вимогам норм та правил пожежної безпеки, вимкнути освітлення і закрити кабінет на ключ.
4.8. Про всі недоліки, помічені під час роботи, доповісти заступнику директора з адміністративно-господарської частини навчального закладу (при відсутності – іншій посадовій особі).

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. Не допускається приступати до виконання роботи у разі поганого самопочуття або раптової хвороби.
5.2. У разі отримання травми вчитель основ здоров'я зобов'язаний припинити роботу, покликати на допомогу, скористатися аптечкою першої допомоги, повідомити директора школи (при відсутності - іншу посадову особу) і звернутися до медичного пункту. При отриманні травми іншим працівником необхідно надати йому першу домедичну допомогу. При необхідності, викликати швидку медичну допомогу за телефоном 103 і повідомити про факт травмування директору закладу загальної середньої освіти. Забезпечити до початку розслідування збереження обстановки на місці події, а якщо це неможливо (існує загроза життю і здоров'ю оточуючих) - фіксування обстановки шляхом складання схеми, протоколу, фотографування або іншим методом.
5.3. У разі появи задимлення або загоряння негайно припинити роботу, відключити у щитку відповідне електрообладнання, евакуювати дітей з кабінету до безпечного місця, сповістити голосом про пожежу і вручну задіяти автоматичну пожежну сигналізацію (АПС), викликати пожежну охорону за телефоном 101, повідомити безпосередньо директору школи (при відсутності - іншій посадовій особі). При відсутності явної загрози життю вжити заходів до ліквідації пожежі за допомогою первинних засобів пожежогасіння.
5.4. При використанні вогнегасників не можна направляти в бік людей струмінь вуглекислоти і порошку. При користуванні вуглекислотним вогнегасником, щоб уникнути обмороження не братися рукою за розтруб вогнегасника. При загорянні електроустаткування для його гасіння слід застосовувати тільки вуглекислотні або порошкові вогнегасники.
5.5. При аварії (прориві) в системі опалення або водопостачання необхідно вивести дітей з навчального кабінету, повідомити про те, що сталося заступнику директора з адміністративно-господарської частини (завгоспу) закладу загальної середньої освіти.
5.6. Вчитель основ здоров'я зобов'язаний сповістити безпосередньо директора закладу загальної середньої освіти (при відсутності, іншу посадову особу) про будь-яку ситуацію, яка загрожує життю і здоров'ю учнів та працівників школи, заступника директора з адміністративно-господарської частини – про несправність електрообладнання, меблів, систем водопроводу, опалення і каналізації, а також засобів пожежогасіння.
5.7. У разі загрози або виникнення осередку небезпечного впливу техногенного характеру, слід керуватися відповідними інструкціями про порядок дій та Планом евакуації.

Інструкцію розробив
____________________________

УЗГОДЖЕНО: