Інструкціїз охорони праці для технічних працівників
13.05.2024 Administrator Категорія: Охорона праці
Інструкція №41
з охорони праці для прибиральника службових приміщень
1. Загальні вимоги
1.1. Дана інструкція з охорони праці для прибиральника службових приміщень розроблена на виконання Закону України № 2695-XII від 14.10.92 «Про охорону праці», Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 18.04.2006 N 304, Положення про розробку інструкцій з охорони праці ДНАОП 0.00-4.15-98.
1.2. Інструкція з охорони праці для прибиральника службових приміщень поширюється на всіх прибиральників приміщень школи.
1.3. Постійне робоче місце працівника – приміщення школи.
1.4. Працівник допускається до самостійної роботи за професією після щорічного проходження медичного огляду.
1.5. З прибиральником мають бути проведені інструктажі з охорони праці: вступний (при вступі на роботу), первинний (на робочому місці), повторний (один раз на шість місяців).
1.6. Прибиральник повинен знати правила пожежної безпеки і вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).
1.7. Прибиральник один раз на три роки має проходити навчання з охорони праці (безпеки життєдіяльності) з наступною перевіркою знань.
1.8. У процесі роботи можлива поява таких небезпечних виробничих факторів, при яких необхідно дотримуватись заходів безпеки:
- рух повітря;
- можлива поява електричної напруги на обладнанні,
- падіння предметів;
- отримання травми під час користування несправним інвентарем, засобами малої механізації;
- поранення рук під час прибирання сміття безпосередньо руками, задирок на підлозі;
- травмування при необережному прибиранні приміщення біля люків, сходів, дверей, наявності гострих кутів тощо;
- отруєння випарами мила, кальцінованої соди та інших миючих засобів при проведенні вологого прибираняя при закритих вікнах або фрамугах;
- травмування внаслідок порушення правил користування приставною драбиною або стремʼянкою.
1.9. Спецодяг, який видається згідно встановлених норм, повинен утримуватися в справному стані у відповідності із призначенням, та замінюватись при забрудненні.
1.10. Відпочивати, вживати їжу необхідно під час встановлених перерв у спеціально відведених для цього місцях.
1.11. Перед вживанням їжі необхідно зняти спецодяг, вимити руки водою з милом.
1.12. При поганому самопочутті, пошкодженні шкіри у вигляді поранень, опіків, загноєнь, потрібно звернутись до медпункту, невеликі пошкодження можна обробити антисептичним розчином і накласти із бинта пов'язку.
1.13. Працівник має право відмовитись від дорученої роботи, якщо створилась небезпечна ситуація для його життя чи здоров'я, та для людей, які його оточують.
1.14. Особи, які порушили вимоги даної інструкції з охорони праці для прибиральника службових приміщень, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи.
2.1. Надіти спецодяг, попередньо вийняти із кишень гострі та зайві предмети.
2.2. Перевірити наявність і справність засобів проведення прибирання.
2.3. Оглянути робоче місце, прибрати все, що може заважати при роботі, звільнити проходи і не захаращувати їх.
2.4. При виявленні пошкождення меблів, унаочнення чи електрообладнання повідомити заступника директора з АГР або директора школи.
2.5. Підготувати робочий інвентар.
2.6. Перед використанням електроприборів, перевірити електрошнури з метою виявлення видимих пошкоджень ізоляції.
3. Вимоги безпеки під час роботи.
3.1. Не вмикати і вимикати будь-яке обладнання, яке не відповідає вимогам даної роботи.
3.2. Не торкатись до рубильника, електроприводів та інших струмоведучих частин і не виконувати прибирання обладнання під час його роботи.
3.3. Стежити за тим, щоб підлога приміщення була чистою та сухою, терміново прибирати з підлоги крихти, шматки, осколки битого посуду, що впали на підлогу, а також пролиті рідини та жири.
3.4. Під час прибирання приміщення користуватися щіткою, віником, ганчіркою і не прибирати сміття безпосередньо руками. Необхідно підмітати, заздалегідь зволожуючи підлогу водою.
3.5. Користуватися пилососом слід згідно з інструкцією.
3.6. Для миття підлоги користуватися теплою водою, остерігатися скалок і цвяхів у підлозі.
3.7. Бути обережним, прибираючи приміщення біля люків, сходів, дверей.
3.8. Проводити вологе прибирання приміщення з використанням миючих засобів (мило, кальцинована сода та інші миючі засоби) з відкритими вікнами або фрамугами; підлогу слід мити двічі на день, меблі, радіатори та підвіконня витирати вологою ганчіркою.
3.9. Миючі та дезінфікуючі засоби тримати в закритому посуді з маркуванням в недоступному для дітей місці.
3.10. Перш ніж пересувати столи, полиці, шафи та інший інвентар, перевірити їх та прибрати з поверхні предмети, які можуть впасти.
3.11. Не заходити у приміщення, де є вказівки «Небезпечно для життя», «Вхід заборонено».
3.12. У разі перевезення вантажів стежити, щоб навантаження візків було рівномірним, перевозити і переносити вантажі слід у встановленій тарі.
3.13. Прибираючи електрообладнання, бути обережним — стежити, щоб воно не було під напругою, при виявленні несправності електрообладнання негайно повідомити заступника директора з АГР або директора школи.
3.14. У період виявлення у навчальному закладі захворювання здійснювати дезінфекцію, проводити загальні санітарні заходи відповідно до вказівок медпрацівника.
3.15. Не користуватися несправними меблями, інвентарем, засобами малої механізації.
3.16. При митті й чищенні вікон, дверей усередині й назовні приміщень на висоті більше 1,5 метрів необхідно використовувати спеціальні підмостки після отримання відповідного інструктажу.
3.17. При роботі на приставній драбині ставити її так, щоб вона не була збита пішоходами.
3.18. Користуватися тільки інвентарними драбинами чи стрем'янками із залізними наконечниками чи гумовими фіксаторами, що не допускають зісковзування на підлозі чи землі.
3.19. Не дозволяється працювати на переносній драбині чи стрем'янці удвох, користуватися замість драбин випадковими підставками, ящиками та іншими предметами.
3.20. При роботі з приставною драбиною не можна ставити її напроти віконних рам.
3.21. При нездужанні чи отриманні травми необхідно обов'язково повідомити про це керівництво школи і звернутися до медпункту.
3.22. Не дозволяється переносити i пересувайти важкі речі, які перевищують встановлені граничні норми для жінок.
3.23. При прибиранні приміщень, території у вечірній час, а також у затемнених місцях, необхідно вимагати від адміністрації належного їх освітлення.
3.24. Не можна класти ганчірки або які-небудь інші предмети на обладнання, електроприлади, апарати.
3.25. Не можна торкайтися до відкритих і неохолоджених струмоведучих частин, а також оголених і погано заізольованих дротів.
3.26. Проводити прибирання побутових електроприладів і світильників дозволяється тільки після їх вимкнення з електромережі.
3.27. При виявленні електричного струму на корпусах електрообладнання, трубопроводах необхідно припинити прибирання і негайно повідомити про це адміністрацію.
3.28. Прибиральнику не дозволяється виконувати самостійно роботи, які йому не доручені.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Прибрати свій робочий інвентар у встановлені для цього місця.
4.2. Вимкнути все електрообладнання з електромережі.
4.3. Перевірити справність меблів і обладнання. Про виявленні недоліки повідомити адміністрацію.
4.4. Вимийти руки й лице теплою водою.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При виникненні аварії або ситуації, яка може привести до аварії, нещасному випадку, зупиніть роботу обладнання, забезпечте огорожу небезпечної зони, попередьте працюючих про небезпеку, повідомте адміністрацію.
5.2. При нещасному випадку надайте першу допомогу потерпілому, повідомте адміністрацію та інженера з охорони праці.
5.3. При виникненні пожежі (чи загоряння) необхідно:
- ужити заходів щодо евакуації дітей із приміщення відповідно до плану евакуації, у разі потреби звернутися за допомогою до інших працівників;
- негайно повідомити пожежну охорону за телефоном 101;
- сповістити директора школи чи особу, яка його заміщує;
- приступити до ліквідації загоряння відповідно до інструкції з пожежної безпеки в школі;
- знеструмлену електропроводку можна гасити піском, водою, вогнегасником.
5.4. У випадку травмування дітей або працівників шкільного закладу необхідно звернутися до медпрацівника або у разі необхідності викликати швидку допомогу.
5.5. При ураженні електрострумом:
- відключити електроапаратуру від мережі;
- негайно розпочати допомогу потерпілому, викликати медичного працівника;
- повідомити про нещасний випадок директора школи.
5.6. У випадку відключення електроенергії слід терміново вимкнути все електрообладнання, яке знаходиться в роботі, підключення його здійснювати тільки після вмикання напруги електромережі, яка відповідає нормам.
5.7. У випадку аварії в системі водопостачання чи каналізації необхідно терміново перекрити крани водопостачання і сповістити директора школи.
6. Вимоги безпеки на території школи
6.1. Під час ожеледиці:
6.1.1. Ходити необхідно, не поспішаючи, ноги злегка розслабити в колінах, ступати на всю підошву, руки тримати вільними.
6.1.2. У разі втрати рівноваги необхідно швидко присісти, що дасть змогу утриматися на ногах, руки при цьому не тримати в кишенях.
6.1.3. Слід пам'ятати, що гальмовий шлях машини під час снігопаду та в ожеледицю збільшується, тому перебігання проїжджої частини дороги під час руху автомобілів може призвести до каліцтва, а можливо, і до загибелі.
6.1.4. Якщо ви впали і через деякий час відчули біль у голові, нудоту, біль у суглобах, а на тілі з'явилися пухлини — необхідно терміново звернутися до лікаря в травмпункт.
Інструкцію розробив
____________________________
УЗГОДЖЕНО:
Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці закладу
Тернопільська загальноосвітня школа
I-III ступенів №23
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Директор ТЗОШ I-III ст.№ 23
_____________РУСЛАНА Козбур
Наказ№ «01»вересня 2023р
Інструкція №42
з охорони праці для сторожа
1. Загальні положення
1.1. Інструкція з охорони праці для сторожа школи розроблена відповідно до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018 р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 01 вересня 2017 року.
1.2. Дана інструкція з охорони праці для сторожа поширюється на всіх працівників закладу, що виконують обов'язки сторожа установи.
1.3. До самостійної роботи сторожа можуть бути допущені тільки особи:
- не молодше 18 років, які успішно пройшли обов'язковий періодичний медичний огляд, за результатами якого протипоказань для виконання даного виду робіт не виявлено;
- які пройшли навчання безпечним прийомам і методам праці за встановленою в установі програмі і необхідну перевірку знань вимог охорони праці;
- пройшли вступний інструктаж і первинний інструктаж на робочому місці.
1.4. Небезпечними факторами при виконанні роботи сторожа є:
- фізичні фактори (небезпечні значення напруги в електричної мережі і обладнанні, що використовується для роботи; скло; гострі і важкі предмети; вогнепальна та холодна зброя);
- хімічні фактори: засоби хімічного захисту і нападу;
- психофізіологічні чинники: напруга і зниження концентрації уваги; паніка; вороже налаштовані відвідувачі і зловмисники).
1.5. Про всі виявлені несправності обладнання, порушення цілісності шибок, захисних грат, замків і запорів, огорожі території школи сторож повинен негайно повідомляти заступнику директора з АГЧ, а в разі його відсутності - чергового адміністратора, а потім зафіксувати їх в журналі заявок і змінному журналі.
1.6. Сторож школи повинен добре знати принциповий пристрій і умови безпечної експлуатації обладнання та інструментів, спеціальних засобів, необхідних йому в роботі.
1.7. Сторож-вахтер зобов'язаний не допускати проникнення на територію школи в неробочий час сторонніх осіб.
1.8. Сторож школи зобов'язаний неухильно дотримуватися правил пожежної безпеки, знати, де розташовані первинні засоби пожежогасіння.
1.9. Сторож повинен знати всі положення даної інструкції, інші інструкції з охорони праці при виконанні робіт.
1.10. Сторожу необхідно знати розташування медичної аптечки для надання першої допомоги потерпілим.
1.11. Згідно з Нормами безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості, затвердженого наказом від 16.04.2009 р. № 62, сторожу видається:
- костюм; черевики;
- додатково: плащ з капюшоном; куртка утеплена; штани утеплені; чоботи; кожух; шапка; рукавиці.
1.12. В процесі виконання своєї роботи сторож освітнього закладу зобов'язаний виконувати вимоги правил застосування засобів індивідуального та колективного захисту, дотримуватися всіх вимог даної інструкції, правил особистої гігієни, підтримувати чистоту на своєму робочому місці.
1.13. Сторож повинен знати способи повідомлення спецслужбам і адміністрації школи про всі позаштатні ситуації.
1.14. Забороняється спати на робочому місці під час чергування.
1.15. Забороняється вживати спиртні напої, а також приступати до роботи в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Палити в приміщеннях та на території закладу забороняється.
1.16. За винне порушення вимог даної інструкції з техніки безпеки для сторожа працівник несе особисту відповідальність відповідно до чинного законодавства України.
2. Вимоги безпеки для сторожа перед початком роботи
2.1. Перед початком виконання робіт сторожу школи необхідно ознайомитися з записами в змінному журналі, всі неясні питання з'ясувати у змінника і безпосереднього керівника - заступника директора з АГЧ (завгоспа).
2.2. Слід перевірити комплектність, справність необхідного для виконання посадових обов'язків обладнання і пристосувань, переконатися в наявності і справності засобів індивідуального захисту, спеціальних засобів, які знадобляться під час роботи, надіти спецодяг і спецвзуття (якщо вони передбачені).
2.3. Провести огляд ввіреній під охорону території, переконатися в цілісності огорожі території, сигналізаційних пристроїв, телефону, наявність охороняємої техніки, обладнання та приміщень. Переконатися в справності запорів на воротах і в приміщеннях.
2.4. Перевірити наявність і справність протипожежного інвентарю та медичної аптечки.
2.5. Про всі виявлені під час перевірки недоліки і несправності слід негайно повідомити інженеру з охорони праці та заступнику директора із забезпечення безпеки, а в разі їх відсутності - черговому адміністратору і директору школи, зробити запис в журналі реєстрації заявок та змінному журналі.
2.6. Перед початком виконання робіт на новій ділянці сторожу слід пройти додатковий інструктаж з охорони праці при роботі на ньому.
2.7. На початку зміни слід привести робоче місце в безпечний стан, прибрати зайві предмети і матеріали, звільнити проходи і переконатися в достатності освітлення. Освітлювальні прилади необхідно регулювати так, щоб освітлення було достатнім, але не сліпило очі.
2.8. Не замінювати самостійно перегорілі освітлювальні лампи і усувати будь-які виниклі несправності в електричних пристроях.
2.9. Не приступати до роботи в разі виявлення невідповідності робочого місця встановленим в даному розділі вимогам, а також при відсутності можливості виконати зазначені в даному розділі підготовчі до роботи дії в повній мірі.
3. Вимоги безпеки під час роботи сторожа
3.1. Сторож школи повинен дотримуватися вимог цієї інструкції та інших інструкцій з охорони праці на робочому місці.
3.2. Сторож школи зобов'язаний:
- постійно перебувати на території, що охороняється їм (у приміщенні);
- періодично здійснювати огляд території, що охороняється;
- про всі виявлені порушення слід повідомляти заступнику директора із забезпечення безпеки, вживши заходів до порушників (при необхідності - повідомляти в поліцію);
- при виявленні загоряння - необхідно негайно вжити заходів до його усунення власними силами, викликати пожежну команду (при необхідності), повідомити заступнику директора із забезпечення безпеки;
- в разі виникнення раптового захворювання або нещасного випадку повідомити заступнику директора школи щодо забезпечення безпеки або заступнику директора з АГЧ;
- про всі виявлені під час чергування зауваженнях і пригоди робити запис в журналі;
- під час розмови зі сторонніми особами (особливо в неробочий час) слід розташовуватися до них обличчям і не підходити до них близько,
- при виявленні спроб проникнення сторонніх осіб на територію, що охороняється, сторож зобов'язаний досить голосно попередити порушників про неприпустимість їх дій і настояти на тому, щоб вони покинули територію школи.
- при отриманні відмови від сторонніх осіб на пропозицію покинути територію, що охороняється, сторож школи негайно повинен по телефону і іншим засобам зв'язку викликати поліцію, а потім повідомити про подію заступнику директора із забезпечення безпеки;
- при наявності у порушників автомототранспорту слід записати або запам'ятати марку, колір і державний номер автомототранспорту;
- необхідно виконувати тільки ту роботу, яка була йому доручена, і по виконанню якої ним було отримано інструктаж з охорони праці.
3.3. Під час роботи сторожу забороняється:
- залишати місце чергування, або доручати його охорону іншим особам;
- зберігати в сторожовому приміщенні запасні частини, інструмент, паливно-мастильні матеріали та інші сторонні предмети, застосовувати для освітлення та опалення небезпечні і несправні прилади;
- пускати на територію школи на нічліг сторонніх осіб;
- вживати під час чергування алкогольні напої та наркотики;
- підходити на близьку відстань до порушників, а в неробочий час - до будь-яких сторонніх осіб;
- використовувати обладнання, робота на якому не входить в посадові обов'язки;
- доторкатися до пошкоджених або несправних вимикачів, штепсельних розеток, вилок, до проводів з ізоляцією з видимими дефектами, до відкритих струмоведучих частин обладнання;
- працювати в умовах поганої видимості (густий туман, хуртовина, при відсутності освітлення в темний час доби);
- заставляти проходи, проїзди, дверні прорізи будь-якими сторонніми предметами;
- заходити і протягувати руки за огорожі як діючого, так і бездіяльного в даний момент обладнання.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи сторожа школи
4.1. Після закінчення роботи сторож школи повинен:
- навести порядок на своєму робочому місці, інструменти, пристосування, інвентар слід прибирати в відведені для них місця зберігання;
- зняти спеціальний одяг та інші засоби індивідуального захисту, помістити їх в гардероб (відведене місце зберігання);
- вимкнути з мережі живлення всі споживачі електричного струму і електрообладнання, яке не буде в подальшому використовуватися;
- викинути сміття і інші відходи, що утворилися в спеціальні, відведені місця;
- про всі виявлені несправності і відхилення від нормального стану об'єкта охорони слід повідомити заступнику директора з АГЧ і зробити відповідний запис у журналі заявок і в змінному вахтовому журналі;
- перевірити наявність первинних засобів пожежогасіння. При закінченні терміну експлуатації вогнегасника передати його особі, відповідальній за пожежну безпеку в школі, для подальшої перезарядки;
- упевнитися в пожежній безпеці приміщення, вимкнути освітлення і закрити кабінет на ключ.
4.2. У разі, якщо сторож чергової зміни на роботу не з'явився, сторож, чия зміна підійшла до кінця, зобов'язаний довести до відома заступника директора по забезпеченню безпеки, директора школи і продовжувати виконання своїх обов'язків до особливого розпорядження заступника директора з АГЧ (завгоспа) або ж директора освітнього закладу.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При пригодах, пов'язаних з виникненням аварійних ситуацій (замикання електропроводки, задимлення тощо), які можуть спричинити за собою травмування та (або) отруєння школярів і (або) співробітників навчального закладу, сторож зобов'язаний відключити несправне обладнання і негайно повідомити про це заступнику директора із забезпечення безпеки, інженеру з охорони праці або черговому адміністратору школи.
5.2. У разі наявності постраждалих серед школярів і (або) співробітників сторожу слід негайно звернутися до шкільної медичної сестри (використовуючи засоби зв'язку), а при необхідності надати першу допомогу.
5.3. При ураженні учнів і (або) працівників електричним струмом вжити заходів щодо їх звільнення від дії струму тільки шляхом відключення електроживлення і до появи лікарської допомоги надати, при необхідності, потерпілому першу допомогу.
5.4. У разі виникнення загоряння обладнання слід вимкнути живлення, повідомити в пожежну охорону і керівнику, після чого приступити до гасіння пожежі наявними засобами відповідно до вимог інструкції про заходи пожежної безпеки.
5.5. При відчутті запаху газу або виявлення прориву трубопроводів (водопостачання, каналізації, опалення та ін.) Викликати по телефону відповідну спеціалізовану аварійну бригаду.
Інструкцію розробив
____________________________
УЗГОДЖЕНО:
Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці закладу
Тернопільська загальноосвітня школа
I-III ступенів №23
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Директор ТЗОШ I-III ст.№ 23
_____________РУСЛАНА Козбур
Наказ№ «01»вересня 2023р
Інструкція №43
з охорони праці
для робітника з комплексного обслуговування і ремонту будівель
1. Загальні положення
1.1. Інструкція з охорони праці для робітника з комплексного обслуговування і ремонту будівель розроблена відповідно до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018 р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 01 вересня 2017 року.
1.2. Дана інструкція з охорони праці встановлює вимоги охорони праці перед початком, під час та по закінченні роботи працівника, що виконує обов'язки робітника з комплексного обслуговування і ремонту будівель в школі, також порядок його дій і вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.
1.3. До самостійної роботи робітника з комплексного обслуговування і поточного ремонту будівель і споруд школи мають допуск особи, які:
- досягли віку 18 років, пройшли обов'язковий періодичний медичний огляд при відсутності будь-яких медичних протипоказань для виконання самостійної роботи робочим з комплексного обслуговування і ремонту будівлі;
- пройшли навчання безпечним прийомам і методам праці за встановленою програмою, а також перевірку знань вимог охорони праці;
- пройшли вступний та первинний інструктажі на робочому місті з охорони праці.
1.4. Шкідливими і небезпечними чинниками під час роботи робітника з комплексного обслуговування будівлі школи є:
фізичні фактори:
- різні частини машин і механізмів, що знаходяться в русі;
- висока напруга в електричній мережі;
- скло;
- загострені кромки, задирки на поверхнях заготовок, інструменту, пристроїв та обладнання;
- гострі і ріжучі інструменти;
- високі температури.
хімічні фактори:
- забруднення навколишнього повітря пилом;
- шкідливі гази.
1.5. Робітник з комплексного обслуговування і поточного ремонту будівель і споруд школи зобов'язаний використовувати наступний спецодяг і засоби індивідуального захисту (відповідно до наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України від 10.12.2012 р № 1389):
- костюм бавовняний;
- черевики;
- рукавиці;
- взимку додатково: куртка утеплена, штани утеплені, шапка, чоботи, рукавиці.
1.6. Про всі виявлені несправності сантехнічного обладнання, устаткування та інструментів робітник з комплексного обслуговування і ремонту будівлі школи зобов'язаний своєчасно інформувати відповідального за охорону праці та заступника директора з АГР школи, а в разі їх відсутності на робочому місці - чергового адміністратора загальноосвітнього закладу і внести відповідний запис в журнал заявок.
1.7. Робітник з комплексного обслуговування будівель і споруд зобов'язаний дотримуватися правил пожежної безпеки, а також знати і вміти швидко знаходити місця розташування первинних засобів пожежогасіння.
1.8. Під час виконання роботи, робочий зобов'язаний дотримуватися правил і вимог цієї інструкції, правил носіння спецодягу, користування засобами індивідуального та колективного захисту, а також дотримуватися правил особистої гігієни і тримати в чистоті своє робоче місце.
1.9. Співробітник зобов'язаний знати місце знаходження медичної аптечки, призначеної для екстреного надання першої допомоги потерпілим.
1.10. За будь-яке порушення положень даної інструкції з охорони праці для робітника з комплексного обслуговування і ремонту будівель працівник несе персональну відповідальність відповідно до чинного законодавства України.
2. Вимоги безпеки перед початком робіт робочим по ремонту будівлі
2.1. Перед початком виконання робіт працівникові необхідно надіти спецодяг і провести ретельну перевірку всіх засобів індивідуального захисту.
2.2. Необхідно оглянути своє робоче місце, видалити всі зайві і заважаючі роботі предмети, звернути увагу на достатність освітлення в приміщенні, наявність огороджень місць, які мають перепади по висоті, прорізів і т.д., наявність огороджень всіх обертових частин машин і механізмів.
2.3. Необхідно провести перевірку всього робочого інструмента на справність.
2.4. Для здійснення доставки інструментів до місця виконання робіт, необхідно використовувати спеціальну сумку або інструментальний переносний ящик, під час виконання перенесення або перевезення гострі інструменти добре захищати. Для зменшення ризику отримання травми, не розміщувати робочі інструменти в кишенях спецодягу.
2.5. Перед початком використання переносного електричного світильника, необхідно провести перевірку справності штепсельної вилки, належної ізоляції шлангового проводу, лампи і патрона; переконатися в тому, що електропровід на місці входу в електросвітильник повністю захищений від стирання і перегинів, в наявності суцільного силікатного скла, захисної сітки, гачка для підвішування. Під час проведення роботи в приміщеннях з підвищеною небезпекою і особливо небезпечних приміщеннях, напруга електроживлення світильника не повинна перевищувати 42 В. Під час проведення робіт в особливо несприятливих умовах, необхідно використовувати ручні світильники, ліхтарики з напругою не вище 12 В.
2.6. Перед початком виконання робіт, які проводяться поблизу електроустановок і рухомих частин обладнання, необхідно переконатися в тому, що в небезпечних місцях розміщені спеціальні захисні огородження, електроустановки вимкнені, обладнання зупинено і відключено від електромережі, на пристроях, які вимикають, розміщені плакати «Не включати. Працюють люди».
2.7. Необхідно провести перевірку справності сантехнічного обладнання.
У разі виявлення будь-яких несправностей, необхідно своєчасно інформувати про це відповідального за охорону праці школи і заступника директора з АГЧ, а в разі їх тимчасової відсутності на робочому місці - чергового адміністратора загальноосвітнього закладу, а також в обов'язковому порядку внести відповідний запис до журналу заявок.
2.8. Не слід приступати до виконання роботи у разі виявлення будь-яких невідповідностей робочого місця встановленим в даному розділі вимогам, а також при неможливості виконати зазначені в даному розділі підготовчі до роботи дії.
3. Вимоги безпеки під час роботи працівника з обслуговування будівлі
3.1. Робітник з комплексного обслуговування будівель і споруд школи зобов'язаний:
- інструмент на робочому місці розташовувати таким чином, щоб виключалася будь-яка можливість його скочування або падіння;
- не допускати розташування інструменту на перилах огорож або неогороджених краях площадки риштувань, будівельних риштувань;
- використовувати захисні окуляри під час роботи з використанням інструментів ударної дії для виключення попадання твердих частинок на слизову оболонку ока;
- в роботі дотримуватися інструкції з охорони праці при роботі з електроінструментом;
- під час виконання відкручування шурупів або гвинтів, особливо приіржавілого, міцно закріплювати взяту деталь у лещатах, не тримати її в руках;
- під час виконання ручного різання металів за допомогою ножівки:
- а) міцно закріплювати в лещатах оброблювану деталь або заготовку;
- b) належно натягнути пиляльне полотно, так як при слабкому або надмірному натягу полотно може лопнути;
- c) в кінці виконання різання, послабити тиск на ножівку і притримати рукою відрізану частину, щоб при її падінні не отримати травму;
- використовувати захисні рукавиці для рук, щоб уникнути отримання травм гострими крайками металевих листів під час різання і правки листового металу;
- стійко складати зняті під час ремонту устаткування вузли та деталі, при необхідності, закріплювати їх;
- під час розбирання пресових з'єднань, обов'язково використовувати спеціальні знімачі (гвинтові, гідравлічні і т.д.);
- проводити промивку деталей гасом тільки в спеціальній тарі і в строго визначеному для цієї мети місці (відпрацьовані залишки гасу зливати тільки в призначену для цього відповідну ємність з щільно закривається кришкою);
- під час складання вузлів і механізмів перевіряти збіг отворів у деталях, які з’єднуються, тільки за допомогою спеціальних монтажних оправок (строго заборонено перевіряти такий збіг пальцями рук, так як висока ймовірність отримання травми);
- під час виконання робіт на висоті, не залишати незакріпленими деталі ремонтованих трубопроводів навіть при короткочасній перерві в роботі;
- при виявленні будь-яких несправностей в роботі устаткування, а також при небезпечній або аварійній ситуації, негайно припинити виконання роботи, відключити використовуване обладнання від електромережі і терміново повідомити про це заступнику директора школи з АГЧ (завгоспа);
- виконувати перенесення стекол в вертикальному положенні;
- чистку фальців старих віконних рам для скління проводити тільки за допомогою стамески;
- під час ліквідації масел, кислот та інших технічних рідин, ті місця, де вони були пролиті, посипати піском або тирсою, потім зібрати пісок або тирсу за допомогою совка і щітки (віники) і ретельно промити це місце 2% розчином соди;
- для запобігання простудних захворювань під час роботи уникати протягів (не відкривати одночасно вікна і двері з метою провітрювання);
- виконувати виключно ту роботу, яка йому доручена і по якій він проінструктований інструкцією з охорони праці та техніки безпеки.
3.2. Під час виконання роботи робітникові з обслуговування будівлі заборонено:
- порушувати інструкцію з охорони праці при ремонтних роботах;
- виконувати підйом і перенесення важких предметів, вага яких перевищує встановлену норму (50 кг для чоловіків);
- торкатися до відкритих струмоведучих частин електроустаткування, відкривати дверцята електричних розподільних шаф, знімати кожухи пускових пристроїв і т.д .;
- під час викручування гайок і болтів подовжувати гайкові ключі додатковими важелями, другими ключами або трубами (за винятком ключів типу «зірочка»);
- використання допоміжних важелів під час виконання різання листового металу ручними ножицями для подовження ручок або різка листового металу, що супроводжується ударами по лезах або ручкам ножиць по металу;
- підтягування муфтової арматури і гайок контрольно-вимірювальних приладів за допомогою газових ключів;
- проводити чистку будь-яких поверхонь з використанням кислот і лугів;
- виконувати перенесення скла незахищеними руками;
- використання несправних драбин або пристосованих підставок;
- виконання нарізки скла на висоті;
- проводити скління вікон, встаючи при цьому на підвіконня, починаючи з другого поверху і вище;
- проводити прибирання над і під працюючим обладнанням або в безпосередній близькості від рухомих механізмів устаткування;
- розміщувати на електрообладнанні і нагрівальних приладах будь-які сторонні предмети, деталі;
- проводити вологе прибирання рубильників та інших перемикачів електричного струму;
- заходити і заводити руки за огорожі як працює, так і не працює в даний момент обладнання та механізмів;
- поміщати в один ящик ганчірки, відходи деревини, паперу та промасленого ганчір'я;
- утилізувати через каналізаційну систему установи кислоти, луги та їх розчини.
4. Вимоги безпеки після завершення роботи працівника з обслуговування будівлі
Після закінчення роботи робітник з комплексного обслуговування будівлі школи зобов'язаний:
4.1. Привести в належний порядок своє робоче місце;
4.2. Всі інструменти, пристосування, деталі і матеріали прибрати в спеціально відведені для цього місця;
4.3. Зібрати і винести в спеціально відведене для цього місце все сміття і відходи;
4.4. Зняти з себе спецодяг та інші засоби індивідуального захисту, акуратно скласти їх в гардероб (відведене місце зберігання);
4.5. Повідомити про всі несправності і зауваження, виявлені під час проведення роботи, свого безпосереднього керівника і внести відповідний запис до журналу заявок;
4.6. При виході з робочого приміщення закрити щільно всі вікна, вимкнути освітлення, електроприлади з розеток, воду і припливну вентиляцію.
5. Вимоги безпеки при виникненні аварійних ситуацій
5.1. У разі виникнення аварійних ситуацій на робочому місці, які можуть спричинити за собою травмування та (або) отруєння учнів і (або) співробітників загальноосвітнього закладу, працівник зобов'язаний вжити екстрених заходів. Необхідно негайно відключити несправне обладнання від електромережі і терміново повідомити про те, що трапилося заступнику директора з АГЧ, фахівця з охорони праці або чергового адміністратора школи. До таких аварійних ситуацій відносяться: замикання електропроводки, прорив водопровідних труб, задимлення, загорання тощо.
5.2. У разі наявності постраждалих серед учнів і (або) працівників загальноосвітнього закладу, робітник з комплексного обслуговування будівлі зобов'язаний негайно звернутися за допомогою до лікаря даного навчального закладу, а при необхідності негайно надати першу допомогу потерпілим.
5.3. При ураженні учнів і (або) співробітників школи електричним струмом, необхідно негайно вжити всіх можливих заходів по їх звільненню від дії електричного струму шляхом відключення електроживлення і до прибуття працівника медичної установи надати, при необхідності, першу допомогу потерпілим.
5.4. У разі виникнення загоряння будь-якого обладнання, необхідно відключити електроживлення, негайно повідомити про те, що трапилося в найближче відділення пожежної охорони по телефону 101 і директору загальноосвітнього закладу (при відсутності - іншій посадовій особі), після чого приступити до ліквідації пожежі всіма наявними первинними засобами пожежогасіння.
Інструкцію розробив
____________________________
УЗГОДЖЕНО:
Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці закладу
Тернопільська загальноосвітня школа
I-III ступенів №23
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Директор ТЗОШ I-III ст.№ 23
_____________РУСЛАНА Козбур
Наказ№ «01»вересня 2023р
Інструкція №44
з охорони праці для двірника в школі
1. Загальні положення інструкції з охорони праці двірника
1.1. Інструкція з охорони праці для двірника в школі розроблена відповідно до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018 р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 01 вересня 2017 року.
1.2. Ця інструкція встановлює вимоги охорони праці перед початком, під час та по закінченню роботи працівника, який виконує обов'язки двірника в школі, а також порядок його дій і вимоги з охорони праці в аварійних ситуаціях.
1.3. До роботи в якості двірника допускаються особи, які пройшли інструктаж з охорони праці, які вивчили цю інструкцію, в віці не молодше 18 років, які пройшли навчання та перевірку знань вимого охорони праці, медичний огляд і не мають протипоказань за станом здоров'я.
1.4. При роботі можливий вплив на двірника наступних небезпечних виробничих факторів:
- травми при роботі несправним інструментом і пристосуваннями;
- травми при падінні на слизьких пішохідних доріжках і зледенілих сходинках сходів при ожеледі в зимовий час;
- виникнення пожежі при користуванні відкритим вогнем, при спалюванні сміття на території школи;
- знижена температура повітря робочої зони, підвищена рухливість повітря;
- гострі кромки, задирки і шорсткість на поверхнях інвентарю та інструменту;
- недостатня освітленість робочої зони;
- фізичні перевантаження.
1.5. Для виключення дії небезпечних і шкідливих факторів двірник повинен дотримуватися заходів особистої гігієни і застосовувати при роботі засоби індивідуального захисту.
1.6. При роботі двірнику, згідно норм безплатної видачі спецодягу, спецвзуття та інших ЗІЗ, затверджених наказом Держкомітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 16.04.2009 р. № 62, видається наступний спецодяг:
- костюм;
- берет;
- черевики;
- шкарпетки;
- рукавиці;
- плащ з капюшоном;
Під час чищення контейнерів та урн від сміття додатково:
- фартух з нагрудником;
- окуляри захисні відкриті.
На зовнішніх роботах узимку додатково:
- куртка утеплена;
- штани утеплені;
- валянки;
- калоші гумові на валянки;
- шапка;
- рукавиці.
1.7. При роботі двірник зобов'язаний дотримуватися правил пожежної безпеки, знати місця розташування первинних засобів пожежогасіння та вміти їми користуватися. Не допускати використання проти пожарного обладнання для господарчих цілей, не захаращувати проходи і підходи до проти пожарного обладнання.
1.8. У процесі роботи необхідно дотримуватися правил носіння спецодягу, правил особистої гігієни, тримати в чистоті своє робоче місце.
1.9. Двірник повинен пройти навчання і мати навички надання першої допомоги постраждалим, знати порядок дій у разі виникнення пожежі чи іншої НС і евакуації.
1.10. Під час виконання роботи слід бути уважним, не відволікатися на сторонні справи та розмови та не відволікати інших.
1.11. Не допускається виконувати роботи по прибиранню території школи, перебуваючи в стані алкогольного сп'яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних речовин, психотропних, токсичних або інших одурманюючих речовин, а також розпивати спиртні напої, вживати наркотичні засоби, психотропні, токсичні чи інші одурманюючі речовини на робочому місці або на території.
1.12. Особи, які допустили невиконання або порушення цієї інструкції з охорони праці для двірника в школі притягаються до дисциплінарної відповідальності відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку і при необхідності, підлягають позачерговій перевірці знань норм і правил охорони праці.
2. Вимоги безпеки для двірника перед початком роботи
2.1. Двірник повинен виконувати тільки ту роботу, яка доручена адміністрацією школи.
2.2. Перед початком роботи двірник повинен перевірити придатність до експлуатації та застосування засобів індивідуального захисту, одягти належні йому за нормами засоби індивідуального захисту так, щоб не було звисаючих кінців, прибрати з кишень гострі і ріжучі предмети. Не застібати одяг шпильками і голками.
2.3. Оглянути закріплену за ним територію, в разі, якщо знайдені відкриті люки колодязів, необхідно їх закрити або викликати чергову службу, щоб вони закрили кришки колодязів.
2.4. При виявленні відсутності люків колодязів, огородити їх навкруги і повідомити адміністрацію школи.
2.5. Перевірити справність інструменту та інвентарю (лопати, скребки, відра, ноші, мітли).
2.6. Лопати і мітли повинні бути міцно насаджені на рукоятку і міцно закріплені.
2.7. Переконатися в справності освітлення території школи.
2.8. Приступати до роботи дозволяється після виконання підготовчих заходів та усунення всіх недоліків і несправностей.
2.9. Про виявлені порушення вимог охорони праці, які самостійно не може усунути, працівник повинен повідомити фахівця з охорони праці (особі, відповідальній за охорону праці в установі) для вжиття заходів щодо їх усунення.
3. Вимоги безпеки під час роботи двірника на території школи
3.1. Під час роботи необхідно бути уважним і не відволікатися сторонніми справами, дивитися перед собою.
3.2. Прибирання закріпленої території проводити до основного потоку людей.
3.3. При виявленні обірваного електропроводу не торкатися кінців кабелю, щоб не отримати електротравму.
3.4. При виявленні розбитого скла не збирати його руками, застосовувати мітлу, совок або лопату.
3.5. Під час роботи на території сміття не залишати на проїжджій частині або пішохідній дорозі (тротуарі), а збирати і відвозити в спеціально відведене місце.
3.6. Щоб уникнути травм не класти граблі, скребки, мотики і інший інструмент загостреною частиною вгору.
3.7. Закріплена територія завжди повинна бути чистою.
3.8. У літню пору закріплену територію необхідно промивати водою зі шланга.
3.9. При поливанні закріпленої території стежити за положенням гумових шлангів, не допускати перегинів і перекручування, не поливати проти вітру і стежити, щоб вода не потрапила на електрообладнання і повітряні лінії електропередач.
3.10. Поливальні крани відкривати плавно, без великих зусиль і ривків.
3.11. У зимовий час сніг на закріпленій території повинен постійно забиратися.
3.12. При обмерзанні дороги, пішохідної ділянки території необхідно посипати їх заготовленим заздалегідь піском, по можливості частково видалити крижане покриття.
3.13. При утворенні бурульок на дахах будівель огородити небезпечні ділянки і повідомити про це адміністрації загальноосвітнього закладу.
3.14. Не дозволяється переносити і піднімати вантаж вагою понад 50 кг - для чоловіків і 15 кг - для жінок.
3.15. Забороняється змітати сміття та відходи в люки, прорізи, канали і колодязі.
3.16. Для попередження пожежі не спалювати сміття, суху траву і листя на території школи.
3.17. Промивання урн проводити з обов'язковою дезінфекцією дезраствором, використовуючи для цього гумові рукавички.
3.18. При прибиранні території необхідно розташовуватися обличчям до можливого напрямку руху транспорту, назустріч руху пішоходів, при появі транспорту припинити роботу на час його проїзду.
3.19. При виникненні несправностей у роботі устаткування, небезпечної чи аварійної ситуації припинити роботу і повідомити про це заступника директора з адміністративно-господарської частини (завгоспа) або іншій посадовій особі навчального закладу.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи двірника
4.1. По закінченні роботи по прибиранню території двірник зобов'язаний обладнання, пристосування та інвентар оглянути, очистити, протерти і покласти у відведене для зберігання місце, несправний інвентар здати заступнику директора з адміністративно-господарської частини.
4.2. Зняти і привести в порядок спецодяг та інші засоби індивідуального захисту, оглянути їх і прибрати у встановлене для зберігання місце, при необхідності здати в прання (хімчистку) або ремонт.
4.3. Вимити руки і обличчя теплою водою з милом або аналогічними за дією миючими засобами (не допускається застосовувати для миття не призначені для цього речовини).
4.4. Повідомити безпосередньо заступнику директора з адміністративно-господарської частини (при відсутності – іншій посадовій особі) про всі несправності інвентарю та обладнання, про поломки водопровідної або каналізаційної системи, про недоліки, що впливають на безпеку і охорону праці, пожежну та електробезпеку та помічених під час виконання робіт.
5. Вимоги безпеки для двірника в аварійних ситуаціях
5.1. Не допускається приступати до виконання роботи в разі поганого самопочуття або раптової хвороби.
5.2. При виході з ладу робочого інструменту роботу припинити, відремонтувати даний інструмент або замінити його іншим.
5.3. При виявленні запаху газу або прориву трубопроводів водопостачання, каналізації, опалення повідомити заступнику директора з адміністративно-господарської частини і при можливості викликати по телефону відповідну спеціалізовану аварійну бригаду.
5.4. Для забезпечення безпеки транспорту і пішоходів захистити місця витікання з трубопроводів і встановити попереджувальні знаки.
5.5. У разі отримання травми працівник зобов'язаний припинити роботу, покликати на допомогу, скористатися аптечкою першої допомоги, поставити до відома директора школи (при відсутності іншу посадову особу) і звернутися в медичний пункт. При отриманні травми іншим працівником необхідно надати йому першу допомогу. При необхідності, викликати швидку медичну допомогу по телефону 103 і повідомити про подію директора навчального закладу. Забезпечити до початку розслідування збереження обстановки на місці події, а якщо це неможливо (існує загроза життю та здоров'ю оточуючих) – фіксація обстановки шляхом складання схеми, фотографування або іншим методом.
5.6. Повідомити про те, що трапилося заступнику директора з адміністративно-господарської роботи.
5.7. При виникненні пожежі негайно викликати пожежну службу за телефоном 101, доповісти адміністрації школи. При відсутності явної загрози життю приступити до гасіння пожежі за допомогою первинних засобів пожежогасіння.
5.8. Працівник зобов'язаний сповістити безпосередньо директора навчального закладу (при відсутності, іншу посадову особу) про будь-яку ситуацію, що загрожує життю і здоров'ю учнів і працівників школи, несправності обладнання, інвентарю, засобів пожежогасіння, а також порушенні цієї інструкції.
5.9. У разі загрози або виникнення осередку небезпечного впливу техногенного характеру слід керуватися відповідними інструкціями та Планом евакуації.
Інструкцію розробив
____________________________
УЗГОДЖЕНО:
Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці закладу
Тернопільська загальноосвітня школа
I-III ступенів №23
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Директор ТЗОШ I-III ст.№ 23
_____________РУСЛАНА Козбур
Наказ№ «01»вересня 2023р
Інструкція№ 45
з охорони праці для вахтера
1. Загальні положення
1.1.Інструкція з охорони праці для вахтера розроблена відповідно до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018 р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9 в редакції від 01 вересня 2017 року.
1.2. Дана інструкція з охорони праці для вахтера поширюється на всіх працівників закладу, що виконують обов'язки вахтера установи.
1.3. Працювати вахтером в загальноосвітньому закладі дозволяється особам не молодше 18 років, які пройшли попередній медогляд, навчання безпечним способам праці, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.
1.4.Вахтеру в школі слід:
- дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку;
- дотримуватися вимог нормативно-правових актів з охорони праці, технічних засобів і систем охорони (приладів охоронної та охоронно-пожежної сигналізації), а також правил поведінки на території загальноосвітнього закладу, в допоміжних і побутових приміщеннях;
- раціонально застосовувати надані йому ЗІЗ (засоби індивідуального захисту);
- проходити в певному порядку навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці;
- виконувати всі вимоги протипожежного захисту, знати послідовність дій під час пожежі, вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння;
- доповідати посадовим особам загальноосвітнього закладу про виявлені порушення вимог з охорони праці на своєму робочому місці, технічних засобів і систем охорони, нещасні випадки, а також про ситуації, які можуть нести загрозу життю і (або) здоров'ю школярів і співробітників;
- впевнено знати порядок оповіщення в разі виникнення НС на об'єкті;
- вміти надавати першу допомогу постраждалим під час нещасного випадку;
- знати і дотримуватися правил особистої гігієни;
- контролювати роботу всіх встановлених на об'єкті приладів охоронної та охоронно-пожежної сигналізації;
- не допускати і своєчасно припиняти будь-які правопорушення на об'єкті.
1.5. На вахтера в школі можуть негативно впливати перелічені нижче небезпечні і шкідливі виробничі фактори:
- погана освітленість;
- висока або низька температура повітря;
- підвищена напруга в електричному ланцюзі, замикання, яке може відбутися через тіло людини;
- нервово-психічні навантаження.
1.6. З метою уникнення ураження електричним струмом вахтеру школи забороняється ремонтувати електричну проводку, рубильники, встановлювати і змінювати електричні лампи, а також приєднувати кінці проводів до рубильників, розеток і розподільчих пристроїв, торкатися неізольованих проводів, користуватись пошкодженими електроприлади.
1.7. За невиконання вимог даної інструкції з охорони праці для вахтера загальноосвітнього закладу робітник несе дисциплінарну, кримінальну та матеріальну відповідальність згідно з чинним законодавством України.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1.Перед тим, як почати роботу вахтер в школі повинен:
- надіти ЗІЗ;
- ознайомитися з усіма записами в змінному журналі, за роз'ясненням незрозумілих йому записів слід звернутися до змінника і заступника директора з адміністративно-господарської роботи;
- упевниться в наявності і справному стані засобів зв'язку, освітлення, сигнальних пристроїв та попереджувальних знаків, технічних засобів і систем охорони, наявних на об'єкті, засобів пожежогасіння та водопостачання, в наявності службової документації, укомплектованості аптечки першої допомоги;
- упевнитися в наявності ключів від евакуаційних виходів, приміщень, електрощитових;
- оглянути на справність двері, турнікети (якщо є).
2.2. Приймаючи об'єкт, вахтер школи повинен зробити необхідні записи в журналі прийому-здачі поста, повідомити в певному порядку про результати прийому і при виявленні будь-яких недоліків вжити відповідних заходів щодо їх ліквідації.
3. Вимоги безпеки при виконанні роботи
3.1. Вахтеру в школі при виконанні своїх посадових обов'язків забороняється:
- відволікатися на будь що, допускати до робочого місця сторонніх осіб;
- залишати пост (виняток становлять випадки затримання осіб, які вчиняють протиправні дії; надання першої допомоги особам, які постраждали під час аварійних ситуацій; а також в разі стихійних лих, коли подальше перебування на посаді загрожує життю);
- використовувати електронагрівальні прилади саморобного виготовлення або які мають незахищену спіраль, проводити їх ремонт і залишати включеними без контролю;
- торкатися обірваних і оголених електропроводів.
3.2. Перебуваючи на робочому місці, вахтер загальноосвітнього закладу повинен контролювати:
- дотримання оточуючими і виконання правил протипожежного захисту;
- відсутність захаращення евакуаційних шляхів і виходів;
- справність засобів пожежогасіння та вміти правильно користуватися цими засобами.
3.3. Вахтер повинен робити відповідний запис у журналі про всі зауваження за час чергування.
3.4. Забороняється виходити на зміну в стані алкогольного сп'яніння або вживати спиртні напої під час зміни.
3.5. Під час роботи вахтер загальноосвітнього закладу повинен бути уважним, не відволікатися на стронні справи та розмови і не відволікати інших, не користуватися мобільним телефоном.
3.6. При виникненні конфліктної ситуації з відвідувачами школи, загрожуючій життю та здоров’ю вахтера, негайно припинити всілякі контакти, а при необхідності викликати компетентні органи.
3.7. Щоб уникнути травмування під час роботи не припустимо:
- збирати сміття і ущільнювати його в урні руками;
- ходити по мокрій підлозі;
- користуватися несправними вентилями та кранами;
- залишати в проходах та дверних прорізях предмети та обладнання;
- мити руки в розчинниках і т.ін.;
- покладати на електрообладнання та нагрівальні пристрої сторонні речі;
- торкатися до відкритих та неогороджених струмоведучіх частин обладнання, до оголених проводів;
- залишати без нагляду ввімкнені електроприлади.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після завершення роботи вахтер школи повинен:
- навести порядок на робочому місці;
- зафіксувати необхідні записи в службовій документації;
- повідомити в установленому порядку про результати чергування, про виявлені недоліки та порушення, здати зміну;
- прибрати у відведені для зберігання місця засоби індивідуального захисту;
- вимкнути електроприлади.
4.2. Про будь-які порушення вимог безпеки, виявлені на об'єкті, вахтер школи зобов'язаний повідомити заступнику директора з адміністративно-господарської частини загальноосвітнього закладу.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. При виникненні пожежі в загальноосвітньому закладі слід задіяти систему оповіщення про пожежу, повідомити в пожежну частину за телефоном 101, доповісти про подію директору школи (при відсутності - заступнику директора з адміністративно-господарської роботи), вжити всіх заходів по ліквідації пожежі наявними засобами пожежогасіння.
5.2. Виявивши небезпеку, яка загрожує майну, особистій безпеці, інші протиправні дії вахтеру школи слід терміново викликати підрозділ МВС за телефоном 102, доповісти про подію директору школи (при відсутності - заступнику директора з адміністративно-господарської частини).
5.3. При нещасному випадку слід:
- негайно вжити всіх заходів щодо запобігання дії травмуючих факторів на потерпілого, надання потерпілому першої допомоги, викликати на місце події медпрацівників або швидку допомогу;
- доповісти про те, що трапилося заступнику директора з адміністративно-господарської частини (при відсутності - директору школи), забезпечити до початку розслідування збереження обстановки, якщо це не несе загрози життю і здоров'ю людей.
5.4. Продовжувати роботу дозволяється після усунення всіх причин, які привели до аварійної ситуації, і тільки з дозволу заступника директора з адміністративно-господарської частини (завгоспа).
Інструкцію розробив
____________________________
УЗГОДЖЕНО:
Керівник (спеціаліст)
служби охорони праці закладу