Тиждень медіаграмотності

12.01.2024   Administrator   Категорія: Методичний бюлетень

 

     Із 30 жовтня по 03 листопада у Тернопільській школі №23 проведено тиждень медіаграмотності під гаслом:,,Медіаграмотність -навичка ХХІ століття".Класні керівники1-11 класів представили своїм вихованцям відеопрезентацію,,Безпека дитини в інтернеті".Учні з'ясували,як розпізнати дезінформацію та пропаганду,вчилися розпізнавати різні види фейків,розвивали навички безпечної поведінки в інтернеті.Старшокласники,учні 10-11 класів, дали корисні поради учням 5-9 класів,,Як уберегтися від булінгу,кібербулінну?"

        Цікавим,змістовним,емоційним став виступ учениці 11-А класу Мар'яни Покиданець,переможниці ІІ міського наукового марафону ,,STEP UP" перед педагогами школи.Мар'яна підготувала презентацію наукової роботи,,Російсько-українська війна.Фейки та маніпуляції"(науковий керівник-Собчук О.М.). Учителька історії Матвіїв Н.Л.виступила з відеопрезентацією-порадником для колег-учителів ,,10 цікавих ідей для навчання учнів медіаграмотності".Упродовж тижняу 8-Б,8-В,11-А класах на уроках історії учні виконували вправи на визначення фактів,фейків,суджень. 

      Надзвичайно цікавим та корисним став міні-івент,,Я-інформаційний продукт",який 2 листопада на перерві для охочих педагогів провели учителі інформатики Олена Квасна та Наталія Цимбалюк. На завершення тижня в актовій залі учителі-словесники Ірина Заяць,Зоряна Палкова та Лариса Тарасюк ,учасниці Всеукраїнського проєкту ,,Вивчай та розрізняй:інфомедійна грамотність",провели для учнів 8-В, 9-А, 10-А класів експрес-марафон ,,Вивчай і розрізняй: медіаграмотність сучасного здобувача освіти". Під час заходу присутні подивились відеопрезентацію,,Загрози соцмереж та інтернету", сформулювали правила поведінки в соцмережах,взяли участь у вікторині, інтелектуальній грі ,,Правда чи фейк" тощо. 

     Надзвичайно цікавим на завершення експрес-марафону було відвідування уявного кафе ,,Рефлексійна експертиза", під час якого і вчителі-ведучі,і присутні учні розмірковували над питаннями: 

1) Я вважаю себе медіаграмотною особистістю,тому що.... 

2) Щоб бути медіаграмотною особистістю,мені потрібно.....

3) Уроки з медіаграмотності допомагають мені.... 

     Отже,проведений тиждень медіаграмотності вкотре показав,що необхідно привернути увагу молодого покоління до розвитку критичного мислення.Учні сьогодні повинні розуміти ,що медіаграмотність-це превентивна зброя проти дезінформації і життєва необхідна навичка,яку потрібно розвивати і удосконалювати. 

               Олена Дмитрусь,заступник директора з навчально-виховної роботи